نقشه مهم حزب الله علیه اسراییل

نامه نیوز چهارشنبه 02 آبان 1403 - 07:51
شهادت سید‌حسن نصرا...، دبیرکل مقاومت اسلامی لبنان، عزم رزمندگان جبهه مقاومت را در مواجهه با دشمن صهیونیستی دوچندان کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

شهادت سید‌حسن نصرا...، دبیرکل مقاومت اسلامی لبنان، عزم رزمندگان جبهه مقاومت را در مواجهه با دشمن صهیونیستی دوچندان کرده است. عملیات موفقیت‌آمیز و خیره‌کننده حزب‌ا... لبنان در پایگاه تیپ گولانی در عکا که منجر‌به هلاکت و زخمی شدن بالغ بر یکصد نظامی ویژه صهیونیست شد، با عملیات موشکی و پهپادی رزمندگان مقاومت در عمق استراتژیک اراضی اشغالی همراه شده و شرایطی بسیار سخت و دشوار را برای تل‌آویو رقم زده است.

این در‌حالی بود که دشمن صهیونیستی تصور می‌کرد شهادت سیدمقاومت منجر ‌به از بین رفتن شالوده حزب‌ا... ‌خواهد شد. در این خصوص گفت‌وگویی با حسن فضل ا...، ‌نماینده پارلمان لبنان صورت داده‌ایم که از نظرتان می‌گذرد:

نتانیاهو وهمراهانش در اراضی اشغالی تصور می‌کردند شهادت سید‌مقاومت،منجر‌ به انزوا و سردرگمی حزب ا... ‌در معادلات منطقه خواهد شد اما امروز استراتژیست‌های صهیونیست اذعان کرده‌اند که چنین پیش‌بینی و محاسبه‌ای نادرست بوده است. دلیل این مسأله چیست؟

در ابتدا به همه شهدای مقاومت، خصوصا شهید سید‌حسن نصرا... درود می‌فرستم. دشمن صهیونیستی و حامیان آن، دارای یک نقطه‌ضعف اساسی هستندکه هیچ‌گاه قدرت غلبه بر آن را ندارند. آنها قدرت درک ماهیت جبهه مقاومت و نقش شهدا و فرماندهان غیور شهید مقاومت را در شکل‌‌گیری و استمرار حیات این منظومه مقدس ندارند. دشمن بر این باور واهی بود که با ترور رهبران مقاومت می‌تواند به خواسته‌های خود دست یابد، غافل از این‌که رزمندگان مقاومت از سید شهید مقاومت الهام گرفته‌اند و با قاطعیت واستواری به مقاومت خود ادامه می‌دهند و هیچ نیرویی روی زمین نمی‌تواند نقش پیشگامی مقاومت در لبنان را خنثی کند. در این میان ممکن است دشمن ده‌ها یا حتی صدها طرح راهبردی تدوین کند اما باز هم در میدان به اهداف خود نمی‌رسد. 

به جایگاه سید شهید مقاومت و الهام‌‌گیری رزمندگان حزب‌ا...‌ از این شهید بزرگوار اشاره کردید. این اصول به‌صورت کلان شامل چه مواردی بوده و چگونه منجر‌ به استمرار حیات‌طیبه مقاومت در لبنان و منطقه شده است؟

یکی از اصول سید‌حسن نصرا...این بود که مسلمانان و انسان‌های آزاده دنیا به یاوه‌گویی‌های صهیونیست‌ها و مستکبران اندک توجهی نداشته باشند و بر مسیر مقدس خود در راستای آزادی و ثبات واقعی منطقه متمرکز شوند. پیام شهید سید‌حسن نصرا... در دوران رهبری حزب ا... گویا بوده؛ این‌که مقاومت قوی است و با وجود این‌همه شدت آتش‌افروزی دشمن صهیونیستی، با قهرمانی کم‌نظیری از خاک خود دفاع می‌کند. این روند حتی پس از شهادت سید‌حسن نصرا...جاری است زیرا ما از یک قاعده کلان در مقاومت لبنان سخن می‌گوییم. در جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ میلادی (‌میان رژیم اشغالگر قدس و حزب‌ا...) مشاهده کردیم که رزمندگان مقاومت چگونه دشمن صهیونیستی را به زانو درآوردند. اکنون نیز همین قاعده جاری است. قهرمانانه از لبنان و منطقه دفاع می‌کنیم و به پیروزی نهایی خود در این میدان اطمینان داریم. 

تحولات سیاسی جاری در لبنان از‌جمله تلاش برخی افراد شاخص جریان ۱۴ مارس برای دستیابی صهیونیست‌ها به اهداف خود در جنوب لبنان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

در برهه حساس کنونی، انتخاب رهبران مقاومت این است که به‌هر طریقی از رسیدن دشمن به اهدافش جلوگیری کنند و در این راه به مبارزه خود ادامه می‌دهند.در این میان،متعهدهستیم که اجازه اشغال حتی یک وجب ازخاک جنوب لبنان توسط صهیونیست‌ها را ندهیم. در‌خصوص پرونده آتش‌بس نیز نکته‌ای گویا وجود دارد. پرونده آتش‌بس در دستان «بری و میقاتی» است و ما وارد هیچ جزئیاتی در رابطه با مذاکرات آتش‌بس نمی‌شویم و معتقدیم نبیه بری قادر به تحقق منافع ملت است. دشمن تا به امروز نتوانسته حتی یک روستای لبنانی را به کنترل خود درآورد و این جبهه به اندازه کافی رزمنده دارد و بر علیه نتانیاهو قاعده را برگردانده و دولت امروز لبنان به صورت دیپلماتیک به‌دنبال توقف تجاوزات است و تشکیلات حزب ا... ‌با همکاری جنبش امل برای کاهش دردهای آوارگان و بازسازی مناطق جنگزده آنان نهایت تلاش خود را به‌کار می‌گیرد. 

 

مؤثرترین کاری که در مقطع فعلی برای توقف تجاوزات رژیم‌صهیونیستی می‌توان انجام داد، چیست؟

دولت امروز به‌صورت دیپلماتیک به‌دنبال توقف تجاوزات است که تشکیلات حزب ا...با همکاری جنبش امل، نهایت تلاش خود را برای کاهش رنج آوارگان وبازسازی مناطق اسکان آنان به‌کارمی‌گیرد.اولویت تمام بخش‌ها و گروه‌ها در لبنان درحال حاضر، توقف تجاوزات رژیم‌صهیونیستی است. ما هم بخشی از این مردم هستیم و نبرد ما، نبرد دفاع از میهن است.

 

منبع خبر "نامه نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.