نشست بررسی مشکلات شهرک‌های صنعتی یک و سه سنندج با حضور نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران

خبرآنلاین چهارشنبه 02 آبان 1403 - 08:19
نشست بررسی مشکلات شهرک‌های صنعتی یک و سه سنندج با حضور سالار مرادی، نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران، حسن عسکری فرماندار سنندج، و جمعی از تولیدکنندگان و صنعتگران این شهرک‌ها برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، در این جلسه، سالار مرادی پس از شنیدن دغدغه‌ها و مشکلات صنعتگران، بر اهمیت نقش بخش خصوصی در اشتغال‌زایی و تولید ثروت تأکید کرد و گفت: فعالان بخش خصوصی و تولیدکنندگان قلب تپنده اشتغال‌زایی و ثروت‌آفرینی هستند و حیات هر شهر وابسته به صنعت و تولید است.

وی همچنین همزمانی آغاز به کار دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم را فرصتی طلایی برای انجام اقدامات بزرگ در کشور و استان کردستان دانست و افزود: وظیفه نماینده مجلس، علاوه بر قانون‌گذاری و نظارت، ایجاد حلقه ارتباطی میان دولت و مردم است. دغدغه‌های اقشار مختلف را می‌شنویم و در جهت رفع آن‌ها تلاش می‌کنیم. این جلسات هر سه ماه یک‌بار با تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران برگزار خواهد شد.

مرادی با اشاره به لزوم هدایت تسهیلات اشتغال‌زایی و تبصره ۱۸ به سمت سرمایه‌گذاران واقعی و اشتغال‌زایی مؤثر، بر اهمیت افزایش نظارت در این زمینه تأکید کرد. وی همچنین افزود: مدیران باید خود را خادم مردم بدانند و نظارت‌ها بر عملکرد آنان تشدید خواهد شد.
 

در ادامه، حسن عسکری فرماندار سنندج با بیان اینکه مشکلات شهرک‌های صنعتی تنها به یک دستگاه مربوط نمی‌شود، از لزوم همکاری تمامی دستگاه‌ها برای رفع این مشکلات سخن گفت. وی بر صدور سند مالکیت برای تولیدکنندگان در این شهرک‌ها تأکید کرد و آن را ضروری برای تضمین دریافت تسهیلات عنوان کرد.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای احداث مجتمع‌های خدماتی و ایستگاه‌های آتش‌نشانی در تمامی شهرک‌های صنعتی سنندج خبر داد.

در این نشست، تولیدکنندگان نیز به بیان مشکلات خود پرداختند که از جمله آن‌ها می‌توان به گلایه از تغییر کاربری شهرک‌های صنعتی یک و سه به سمت مسکونی و خدماتی، مشکلات تردد مردم اساوله، مسائل امنیتی و انتظامی، و نیاز به اصلاح قانون ارزش‌افزوده اشاره کرد.

در پایان، بر لزوم پیگیری نمایندگان مجلس برای رفع موانع قانونی و ارائه راهکارهای مناسب برای حل مشکلات شهرک‌های صنعتی تأکید شد.

46

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید