جاده‌های آذربایجان‌غربی لغزنده است

خبرگزاری ایسنا چهارشنبه 02 آبان 1403 - 08:41
رئیس پلیس راه آذربایجان‌غربی از بارش باران و لغزندگی محورهای مواصلاتی استان خبر داد و از رانندگان خواست از عجله و شتاب پرهیز کنند.

سرهنگ‌ رضا پناهی مقدم اظهار کرد: بارش باران در محورهای مواصلاتی استان سبب لغزندگی سطح محورها شده است.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در هوای بارانی افزود: رانندگی در روزهای بارانی نسبت به دیگر روزها دشوارتر و قدری پیچیده است و خیس بودن زمین، زاویه دید محدود و کاهش سرعت رفت و آمد، همگی دست به دست هم می‌دهند تا طاقت رانندگان پایین آمده و رانندگی در روزهای بارانی برای آنها از کاری لذت بخش به کاری خسته کننده تبدیل شود.

رئیس پلیس راه استان ادامه داد: اگر در چنین شرایطی خودرو شروع به لغزیدن کرد به آهستگی پا را از روی پدال گاز برداشته و فرمان را در جهتی که می‌خواهید جلوی ماشین حرکت کند، قرار دهید.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری پلیس، سرهنگ پناهی مقدم با بیان اینکه در شرایط جوی معمول و به صورت استاندارد، رانندگان باید فاصله ۳ الی ۴ ثانیه‌ای با خودرو جلوی خود داشته باشند که به هنگام رانندگی در زیر بارش باران این عدد به ۵ ثانیه افزایش پیدا می‌کند، تصریح کرد: با این کار علاوه بر داشتن زمان کافی برای عکس‌العمل در جاده لغزنده از پاشیده شدن آب بر روی خودرو شما هم که موجب حادثه می‌شود، جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید