ثبت ۱۶ تعاونی گردشگری در استان ایلام

خبرگزاری مهر چهارشنبه 02 آبان 1403 - 08:45
ایلام-مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام از ثبت ۱۶ تعاونی گردشگری در استان ایلام خبر داد.

‌نورالدین الیاسی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به ثبت ۱۶ تعاونی گردشگری در استان، تصریح کرد: از ۳ هزار و ۴۸۶ تعاونی ثبت شده، تعداد ۱۴۰ تعاونی در حوزه فرش و گلیم و تعداد ۵۰ تعاونی در حوزه صنایع دستی فعال یا در حال فعال شدن هستند و باید تلاش به سوی بهره وری از تعاونی‌ها به جهت پایداری در تقویت مقاصد گردشگری انجام شود.

وی با اشاره به برگزاری ۱۶ جلسه کارگروه اشتغال در سال گذشته، گفت: استان ایلام موفق به کسب رتبه اول ثبت اشتغال در سال ۱۴۰۱ و رتبه سوم کشور در سال ۱۴۰۳ با احتساب صحت سنجی، در سامانه ملی رصد اشتغال کشور ثبت شد.

الیاسی به ۴۳۵ کیلومتر مرز مشترک استان ایلام با عراق اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های ایجاد شده در استان با قرار گرفتن در مسیر عتبات عالیات و شناخته شدن استان به عنوان پایتخت خادمین سیدالشهدا، تعاونی‌ها به عنوان پیشانی حوزه اقتصادی در ایام اربعین مؤثر هستند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.