انتقاد تند روزنامه اطلاعات از صداوسیما، زاکانی و تندرو‌ها

فرارو چهارشنبه 02 آبان 1403 - 08:47
شهرداری بیلبورد بزرگی با عنوان "مرد این میدان ما هستیم" نصب کرده که در آن تصویر رجال مملکت آقایان قالیباف ریاست مجلس، پزشکیان رئیس جمهور، سردار قاآنی فرمانده سپاه قدس و آقای عراقچی وزیر خارجه به ترتیب قرار گرفته اند.

روزنامه اطلاعات نوشت: گویا شهرداری خطی را دنبال میکند و کدورت و رقابت عهد انتخابات را با کمی تأخیر جبران میکند.

 امیدواریم این کار سهل انگاری ساده‌ای باشد و نه پروژه‌ای موذیانه، زیرا مقام ریاست جمهوری که منتخب آرای اکثریت ملت بزرگ ایران است. یک منزلت حقوقی تلقی میشود و هرگونه سهو و توهین به او اهانت به قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی و از همه بالاتر اهانت به ملت و کشور ماست. 

این کار‌ها البته مساعدتی به رئیس محترم مجلس هم نخواهد کرد و ایشان بیش از هرکسی قانون کشور و جایگاه مقامات را می‌شناسد. شهرداری باید سد و گودال را از وسط خیابان و پیش پای مردم بردارد و به امور ذاتی در بهبود شکل و محتوای زیست شهری اهتمام ورزد.

در شرایط کنونی که ایران و متحدان گرامی در محور مقاومت درگیر جنگی سرنوشت ساز با ددمنش‌ترین رژیم تاریخ و ماشین کشتارش هستند همه باید از افسران دیپلماسی حمایت کنند و در کوشش آنها برای حفاظت از ایران و متحدان و نیز آتش بس و صلح اهتمام ورزند.

چندین نوبت در سیما و صدای جمهوری اسلامی ایران سخنان و مطالبی گفته شد که خالی از خلل، نبود گاه ضربه و شبهه هم نثار میکرد مانند کارشناسی که جلوی دوربین از خرید پیجر توسط ایران سخن گوید و یک روز بعد به دادگاه احضار شود و انکار کند. این سهو و صدمه را چگونه جبران کنیم؟

مورد دیگر موضع گیری از زبان حزب الله ولبنان است. آنها خود سخنگو دارند و هر نوع اظهار نظر ناسنجیده در رسانه رسمی حکومت ما اگر به مثابه دخالت تلقی نشود، ناپختگی خواهد بود.

مورد دیگر، شب قبل از سفر مهم دکتر عراقچی وزیر امور خارجه به بحرین رخ داد. برنامه‌ای در تلویزیون در مورد بازپس گیری بحرین و امکان یا عدم امکان آن پخش شد.

کارشناس محترم صدا و سیما به تفصیل درباره این موضوع سخن فرمودند و در مسیر پرسش‌های مجری برنامه زوایای تاریخی و جغرافیایی و سیاسی این موضوع را مورد بحث قرار دادند. مسئله این است که ما در همین روزنامه و محققان و سیاسیون ما بار‌ها و به صورت مستمر در این موضوع تحلیل و بحث کرده و خواهند کرد. اما شب سفر وزیر به بحرین برای رایزنی و مساعدت به مقاومت لبنان و فلسطین، این مبحث با چه توجیهی اولویت یافته است؟‌ای کاش این اشتیاق بعداً ادامه یابد و نه تنها در این موضوع، که درباره مطامع برخی سیاستگران قفقاز و مسیر زنگزور و اهمیت استراتژیک ارمنستان برای ایران و هرات و آب هیرمند و شیعیان و پارسی زبانان کشور‌های همسایه شرقی و نقش دولت‌های همجوار در رکود بنادر ایران و ... هم بحث و گفتگوی کارشناسی از منظر منافع ملی در صدا و سیما درگیرد. شاید برخی تصور کنند که اکنون وقت مناسبی برای نقد و بیان مشکلاتی از این دست نیست.

اما درست در شرایطی که درگیر سبعانه‌ترین نبرد‌ها و نفس گیرترین منازعات در خاورمیانه هستیم نباید تجارب تکراری را که عده‌ای از سر عناد و کین توزی یا نگاه شخصی و گروهی دنبال می‌کنند مجال دهیم و دستگاه دولت و دیپلماسی را ضعیف و بی پشتوانه سازیم. در قرارداد‌های مهم گاز و نفت در ماجرای برجام و بسیاری مسایل دیگر دیده ایم که سنگی از نابجایی پرتاب می‌شود و ناگاه امید و فرصت و سرمایه ملی تباه شده، اقلیتی کاسب و رند و فارغ از رنج خلق میخندند و بار خود را می‌بندند. پر شده از دود و آتش این ضمیر عقل گوید: هین کمی آرام گیر.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.