تعاونی‌های غیرفعال منحل می‌شوند

خبرگزاری ایسنا چهارشنبه 02 آبان 1403 - 08:53
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اعلام این که تعاونی‌های غیرفعال باید منحل شوند، گفت: پیگیری‌ها و اقدامات لازم جهت به روز رسانی تغییرات شرکت‌های تعاونی در سامانه جامع هوشمند توسط روسا و کارشناسان شهرستانی انجام شود.

«محمدرضا فلاحتی» در شورای اداری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان که شامگاه سه‌شنبه اول آبان در شهرستان مهریز که با حضور معاونت‌ها، روسای اداره‌ها و روسای ستادی برگزار شد، گفت: با تلاش‌های همکاران در حوزه‌های مختلف در سه سال گذشته افتخارات زیادی را کسب کردیم که جا دارد در این جا از همگی تقدیر و تشکر کنیم.

وی با بیان این که در جذب تسهیلات در حوزه تعاون، رتبه پنجم کشوری را کسب کردیم، افزود: روسای ادارات و حوزه‌های مختلف طرح‌هایی که خواهان دریافت تسهیلات هستند را در شهرستان‌ها شناسایی و آماده داشته باشند تا در صورت اختصاص بودجه سریعاً متقاضی برای دریافت تسهیلات معرفی شود.

فلاحتی با اشاره به این که شهرستان‌ها اقدامات لازم به منظور انحلال تعاونی‌هایی که فعال نیستند را در دستور کار خود قرار دهند، افزود: پیگیری‌ها و اقدامات لازم جهت به روز رسانی تغییرات شرکت‌های تعاونی در سامانه جامع هوشمند توسط روسا و کارشناسان شهرستانی انجام شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همچنین خواستار آموزش برای اعضاء شرکت‌های تعاونی شد و خاطرنشان کرد: شهرستان‌های ابرکوه، بهاباد، خاتم و مروست پیگیری لازم جهت تشکیل شرکت تعاونی توسعه عمران را پیگیری کنند.

وی همچنین تاکید کرد: شهرستان‌ها در راستای تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری در خصوص بحث مشارکت مردمی نسبت به تشکیل تعاونی‌های مردم محور و با پوشش جمعیتی بالا اقدام کنند. همچنین روسای شهرستانی نسبت به پیگیری، تشکیل، توسعه و رونق اتحادیه ها و اتاق های تعاون اقدام کنند.

فلاحتی در ادامه خواستار تشکیل حداقل یک بازارچه مشاغل خانگی تا پایان سال جاری شد و گفت: هر شهرستان نسبت به اجرای حداقل یک طرح مسجد کارآفرین در دانشگاه‌ها با توجه به تفاهم نامه منعقد شده فی مابین این اداره کل و موسسات آموزش عالی استان تا پایان سال‌جاری اقدام کند.

وی اضافه کرد: شهرستان‌ها نسبت به تشکیل جلسات کارگروه نظارت شهرستانی و نظارت بر طرح‌های دریافت کننده تسهیلات اشتغالزا با حضور تمامی اعضا و ارائه گزارش به کمیته استانی تا پایان سالجاری اقدام کند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تصریح کرد: هر شهرستان نسبت به شناسایی پشتیبانهای توانمند در حوزه مشاغل خانگی بر اساس مزیت های منطقه و مجوزهای صادر شده مستقل جهت صدور مجوز پشتیبان مشاغل خانگی تا پایان سال جاری اقدام کند.

به گزارش ایسنا، در این نشست مقرر شد هر شهرستان نسبت به تشکیل تعاونی تامین نیاز مشاغل خانگی و ایجاد و راه‌اندازی حداقل یک پایگاه مردمی اشتغال آفرین تا پایان سالجاری اقدام کند.

 همچنین در پایان این مراسم از «اکرم اقبالی» به دلیل کسب مقام برتر در حوزه سلامت کارکنان استان و «مسعود مرادی» رئیس فناوری اطلاعات به مناسبت روز آمار تجلیل شد.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.