بررسی مشکلات کوره داران تولیدی آجر شهرستان خاش

خبرگزاری مهر چهارشنبه 02 آبان 1403 - 09:22
خاش_ مهمترین مشکلات کوره داران آجرپزی خاش با حضور مسئولان مورداین شهرستان بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار خاش صبح امروز در حاشیه بازدید ائمه جمعه شیعه و سنی و مسئولان خاش، در بازدید از کوره‌های آجرپزی این شهرستان بر ضرورت رفع مشکلات سوختی، مکانیزه ساختن و گازسوز کردن کوره‌ها با هدف بهبود کیفیت و ارتقای شاخص‌های تولید تاکید کرد.

صاحب گل صالحی افزود: نیروهای کار ایرانی پس از مشغول شدن در کوره‌های تولیدی آجر، می‌توانند از حقوق و مزایای سختی کار بهره‌مند شوند.

وی اظهار کرد: به دلیل عدم استقبال نیروهای کار ایرانی، بخش زیادی از اتباع خارجی در این واحدهای تولیدی در شهرستان خاش مشغول به کار هستند.

فرماندار خاش ادامه داد: ۱۹ واحد تولیدی آجر این شهرستان روزانه بالغ بر ۹۰۰ تن آجر تولید می‌کنند.

صالحی در ادامه بر اهمیت توجه به رونق تولید و اشتغال و استقبال افراد بیکار بومی از فرصت ایجاد شده برای اشتغال در کوره‌ها تاکید کرد.

امامان جمعه شیعه و سنی شهرستان خاش نیز با اشاره به اینکه در این شهرستان ظرفیت‌های بسیار بالایی برای ارتقای شاخص‌های تولید، سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال فراهم هست، بر اهمیت و ضرورت حمایت از تولیدکنندگان بومی تأکید کردند.

علی میر رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان خاش در این بازدید گفت: هم اکنون، در سطح شهرستان خاش از مجموع ۲۱ واحد تولیدی کوره آجرپزی، تعداد ۱۹ واحد فعال بوده که از مجموع واحدهای فعال، دو واحد دارای دستگاه خشت زن تمام مکانیزه هستند.

هوشنگ ریگی، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خاش نیز در این بازدیدها بیان کرد: در هر واحد تولیدی کوره آجرپزی این شهرستان، بالغ بر ۵۰ نفر اشتغال پایداری دارند و فعالیت بسیاری از این واحدها به صورت مکانیزه و صنعتی است.

یکی از کوره داران تولیدی آجر شهرستان خاش نیز در این بازدیدها، گفت: با مکانیزه کردن فعالیت کوره‌ها، از فعالیت بخش زیادی از اتباع خارجی جلوگیری شده است.

عثمان ریگی، اظهار کرد: از خانواده‌های خاشی و مسؤولان این شهرستان می‌خواهیم برای ارتقای شاخص‌های تولید افراد بیکار و ایرانی را برای جذب در کوره‌های آجرپزی راهنمایی کنند.

شایان ذکر است براساس قانون و با توجه به اجباری بودن استاندارد در مصالح ساختمانی و نقش برجسته انواع آجر در استحکام و مرغوبیت ساختمان‌ها، تولید کننده مکلف به رعایت استاندارد مربوط با فرآورده آجر رسی و اخذ مجوز استاندارد است و واحد تولیدی موظفند بر روی بسته بندی انواع آجر و در صورت عرضه فله و بدون بسته بندی انواع آجر، بر روی بارنامه و اسناد فروش نام و نوع و درجه آجر، ابعاد اسمی، نام تجاری یا نام واحد تولیدی و نشان استاندارد (در صورت اخذ مجوز) را درج کنند.

خاش از قطب‌های مهم تولیدی و صنعتی سیستان و بلوچستان به شمار می‌رود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.