گلستان در بحث جوجه‌ ریزی از رتبه دوم کشوری برخوردار است

خبرگزاری مهر چهارشنبه 02 آبان 1403 - 09:34
گرگان-رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: گلستان در بحث جوجه‌ ریزی از رتبه دوم کشوری برخوردار است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد برزعلی شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای توسعه، ارتقای بهره‌وری، استفاده از تجهیزات، روش‌های نوین در کشاورزی، دامپروری و کاهش هزینه تولید در بحث محصولات کشاورزی برنامه‌های مختلفی در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه گلستان ساماندهی ۱۳ زنجیره تولید گوشت مرغ و بزرگترین زنجیره تولید تخم مرغ کشور را بر عهده دارد، گفت: کسب رکوردهای شاخص تولید در پرورش مرغ گوشت، تولید ملکه اصلاح نژاد شده بومی در نسل ۱۴ با خصوصیات مقاومت به آفت کنه و اروآ از دیگر دستاوردهای گلستان در بخش کشاورزی به شمار می‌آید که توانسته در این بخش‌ها خوش بدرخشد.

به گفته برزعلی گلستان توانسته در بحث تولید گوشت مرغ در کشتارگاه‌ها رتبه نخست و در بحث جوجه‌ریزی رتبه دوم کشور را کسب کند.

وی ادامه داد: گلستان با هزار و ۲۸ واحد پرورش مرغ گوشتی و ظرفیت ۳۹ میلیون قطعه در هر دوره فعال است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه استفاده از بذرهای جدید نقش مهمی در تولید محصول کمپانی بر عهده دارد، گفت: میانگین استفاده از کود در استان گلستان ۱۲۵ کیلو گرم در هکتار است که این رقم در کشور ۱۶۱ کیلو گرم در هکتار ثبت شده است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.