حماس: آزادی اسرای اسرائیلی تنها با شروط شهید هنیه و شهید السنوار ممکن است

خبرگزاری ایسنا چهارشنبه 02 آبان 1403 - 09:58
یکی از رهبران جنبش حماس تاکید کرد هرگونه معامله تبادل اسرا که منجر به آزادی اسرای اسرائیلی شود تنها با شروطی ممکن است که شهید اسماعیل هنیه و شهید یحیی السنوار آن را تعیین کرده‌ بودند.

به گزارش ایسنا، «سامی ابوزهری» از رهبران جنبش حماس طی راهپیمایی حمایت از غزه توسط سازمان خبرنگاران الجزایر گفت: اگر آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها فکر می‌کنند با ترور شهید یحیی السنوار رئیس حماس و فرمانده طوفان الاقصی جنبش حماس ضعیف می‌شود یا تسلیم فشار برای آزاد کردن اسرای اسرائیلی می‌شود در توهم به سر می‌برند. ما اینجا از الجزایر به آنها می‌گوییم که روی توهمات شرط‌بندی کرده‌اند. اسرای اسرائیلی آزاد نمی‌شوند مگر اینکه رژیم اشغالگر شروطی را قبول کند که شهید اسماعیل هنیه و شهید یحیی السنوار آن را تعیین کرده بودند.

طبق گزارش العربی الجدید، سامی ابوزهری گفت: وقایع میدانی به وضوح شکست رژیم اشغالگر را نشان می‌دهد. بعد از یک سال از عملیات طوفان الاقصی رژیم اشغالگر در تحقق اهداف خود در غزه شکست خورده است. امروز نه حماس شکست خورده، نه اسرای اسرائیلی آزاد شده‌اند و نه شهرک نشینان آواره به منازلشان بازگشته‌اند.

ابوزهری گفت: شهادت هنیه و السنوار موضع مقاومت را تغییر نخواهد داد. رژیم اشغالگر گمان می‌کند که با قتل رهبران مقاومت می‌تواند مقاومت و جنبش حماس را حذف کند اما ما به این رژیم می‌گوییم که در توهم به سر می‌برد. مقاومت قدرتمند و قادر به ادامه فعالیت خود است و سلاحش را طی جنگ می‌سازد و نیروهای بیشتری را جذب می‌کند و تونل‌ها را طی نبرد ترمیم کرده و قدرت آن برای کنترل و فرماندهی پابرجا است.

این رهبر حماس از نقش آمریکا انتقاد کرد و گفت: اگر می‌خواهید نقش میانجی داشته باشید پس باید میانجی واقعی باشید. نقش آمریکا تحت عنوان میانجی هیچ ارزشی ندارد وقتی این کشور رژیم اشغالگر را به چندین تن بمب مجهز می‌کند که با آن مردم شمال غزه و تمام مناطق نوار غزه کشته می‌شوند.

ارتش رژیم صهیونیستی از حدود سه هفته پیش حملات شدیدی را به شمال نوار غزه انجام داده و شهرهای بیت لاهیا، بیت حانون و اردوگاه جبالیا را محاصره کرده است. این رژیم طی این مدت مرتکب کشتارهای وسیعی علیه غیرنظامیان شده است که صدها شهید و زخمی بر جای گذاشته است.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.