بازدید کیم جونگ اون از پایگاه‌های موشکی کره شمالی

اقتصادنیوز چهارشنبه 02 آبان 1403 - 10:12
اقتصادنیوز: رسانه دولتی کره شمالی امروز (چهارشنبه) گزارش کرد «کیم جونگ اون» از پایگاه‌های موشکی این کشور برای اطلاع از آمادگی آنها به منظور انجام اقدامات بازدارندگی استراتژیک بازدید کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،  این بازدید از سوی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در حالی انجام شده که وی گفته افزایش ظرفیت‌های اتمی آمریکا تهدیدی فزاینده علیه پیونگ یانگ محسوب می‌شود.

خبرگزاری کی.سی.ان.ای کره شمالی همچنین از قول رهبر این کشور گزارش کرد زرادخانه هسته‌ای استراتژیک ایالات متحده یک «تهدید فزاینده» برای محیط امنیتی کره شمالی است و برای همین پیونگ یانگ می‌خواهد که موضع مقابله‌ای شدید نیروهای هسته‌ای خود را حفظ کند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، کره شمالی توسعه موشک‌های بالستیک و زرادخانه هسته‌ای خود را افزایش داده، تحریم‌های بین‌المللی را دور زده و روابط نظامی نزدیکی با روسیه برقرار کرده است.

بازدید کیم جونگ اون از این پایگاه‌ها در بحبوحه تنش‌های فزاینده با کره جنوبی و متحدانش صورت می‌گیرد. این تنش‌ها شامل نگرانی‌هایی در مورد ادعای سئول درباره اعزام نیروهای کره شمالی به روسیه برای جنگ در اوکراین است؛ ادعایی که توسط پیونگ یانگ رد شده است.

«شین وون سیک»، مشاور امنیت ملی کره جنوبی و «یاچک سیویرا»، رئیس دفتر امنیت ملی لهستان در نشستی در سئول از همکاری نظامی پیونگ یانگ با مسکو ابراز نگرانی کردند.

بر اساس بیانیه‌ای که دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی منتشر کرد ۲ طرف همچنین توافق کردند که در این زمینه با جامعه بین‌المللی همکاری نزدیک داشته باشند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی همچنین گزارش داد رهبر این کشور خواستار مدرن سازی نیروهای مسلح به وسیله اولویت بخشیدن به موشک‌های استراتژیک در آینده شد و آن را اصلی مهم از استراتژی برای ایجاد دفاع ملی دانست.

این خبرگزاری همچنین گزارش کرد کیم یو جونگ خواهر رهبر کره شمالی و «کیم جونگ سیک»، معاون اول مدیر اداره کمیته مرکزی حزب حاکم کره شمالی نیز در این بازدید رهبر این کشور را همراهی کردند.

همچنین تصاویری در خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر شد که نشان می‌داد کیم جونگ اون کتی چرم به تن دارد و پایگاه‌های موشکی کره شمالی را بازدید می‌کند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی اما نگفته که این بازدید چه زمانی انجام شده است.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.