حمایت مالی برای جلوگیری از سرمایه سوزی در ورزش کردستان نیاز است

خبرگزاری مهر چهارشنبه 02 آبان 1403 - 10:34
سنندج_ رئیس گروه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان کردستان گفت: با حمایت مالی دائمی از سرمایه سوزی در بحث ورزش کردستان جلوگیری خواهد شد.

محمد عرفان سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۳۴ مدال فراملی در رشته‌های کشتی و رزمی و انفرادی داشتیم.

وی گفت: ۱۰۰ نفر دعوت شده به اردوی تیم ملی داشتیم، ۱۱۰ مدال قهرمانی در عرصه کشوری داشتیم.

رئیس گروه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان کردستان اعلام کرد: در عرصه مدال آوری رشته‌های المپیکی کشتی و نجات غریق و دومیدانی و هندبال در سال‌های اخیر موفق بودند.

سعیدی بیان کرد: با برنامه‌ریزی برای سال‌های آینده در نظر داریم همه رشته‌ها را درگیر بحث قهرمانی کنیم.

وی افزود: ما از نظر نیروی انسانی کمبودی نداریم و ورزشکاران ما مستعد هستند اما بحث زیرساخت و نبود حامی مالی برای ما یک معضل جدی است.

رئیس گروه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان کردستان اذعان کرد: ما حامی مالی داریم اما به طور مداوم اسپانسر نداریم، هر چند این حضورهای یک ساله و دو ساله خوب است اما دردی از ورزش ما دوا نمی‌کند.

سعیدی افزود: عرصه قهرمانی یک برنامه بلند مدت نیاز دارد که از پایه کار شود و با حمایت مداوم و استعدادیابی و برگزاری اردو آنها را قدرتمندتر کند.

وی گفت: در حال حاضر تنها حامی دائمی ورزش ما اداره کل ورزش و جوانان است که نمی‌توان زیاد انتظار در عرصه فراملی از این اداره هم داشت.

رئیس گروه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان کردستان اذعان کرد: در کردستان شرکت‌های خصوصی معاف از مالیات هستند و خود آن یک درد برای استان است.

سعیدی گفت: لاستیک بارز از حامیان ما هستند که سال قبل حمایت از ورزش ما شروع شد که برای شروع کار خوب است ولی باید حمایت بلند مدت و دائمی باشد تا هم برنامه ریزی بتوان انجام شود و هم دلگرمی برای مربی و تضمین آینده ورزشکاران باشد.

وی اذعان کرد: در بحث حرفه‌ای زحمات زیاد کشیده شده ورزشکاران پرورش و استعداد برتر ۸ استان برتر اما در سطح بالاتر به دلیل نبود حامی مالی ورزشکار جذب سایر استان‌ها می‌شود و متأسفانه سرمایه‌ی که سال‌ها برای آن زحمت کشیده شده از دست می‌رود که این یک معضل است و باید برای رفع آن کارگروه تشکیل شود.

رئیس گروه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان کردستان بیان کرد: باید جلوی این سرمایه سوزی گرفته شود و راه حلی اندیشیده شود.

سعیدی بیان کرد: از مهمترین بحث ورزش قهرمانی در مرکز استان نبود هتل ورزشی است که نیاز اصلی برای برگزاری اردو و مسابقات است.

وی گفت: یک همت استانی و جمعی نیاز است تا یک اتفاق خوب در این زمینه رخ دهد و پتانسیل ورزشگاه‌های سنندج استفاده شود.

رئیس گروه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان کردستان اذعان کرد: بحث سالن تمرینی تمام هیئت‌های کردستان دارای مکان ورزشی هستند اما از لحاظ حرفه‌ای سالن مسابقه‌ای نداریم.

سعیدی گفت: یک دیدگاه مثبت به اداره ورزش و جوانان در بحث هیئت‌ها وجود دارد و آن دارا بودن سالن در همه این هیئت‌ها است.

وی افزود: در المپیک ورزشکاری از کردستان نداشتیم که نیاز به برنامه ریزی کامل دارد و از زیرساخت باید این موضوع حل شود و وجود اسپانسر مالی برای نماینده داشتن در المپیک لازم است.

سعیدی یادآور شد: ریشه یابی و حل مشکلات زیرساختی و رفع نیاز مربی و اینکه ورزشکار بدون دغدغه کار کنند لازمه حضور در المپیک است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.