به کارگیری روش نوین در مقابله با آلودگی نفتی آب های جزیره خارگ

خبرگزاری مهر چهارشنبه 02 آبان 1403 - 10:35
بوشهر- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت:برای نخستین بار در کشور با استفاده از سیستمی نوین (بدون بهره‌گیری از دیسپرسنت برای امحاء لکه‌های نفتی) جهت مقابله و جمع آوری آلودگی اقدام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شکیبی نسب صبح چهارشنبه در آئین تجلیل از فرمانده و خدمه شناور «دریاپاک ۱» به پاس مأموریت موفق عملیات پایش و جمع آوری آلودگی وسیع آب‌های جزیره خارگ، گفت: اکوسیستم دریایی یک محیط زنده است که نیاز به حمایت و حفاظت دارد و همگان باید در قبال این نعمت خدادادی ایفای نقشی مؤثر داشته باشند.

وی بیان کرد: جای خرسندی و افتخار است که مسئولیت خطیر حفاظت از خلیج فارس را فرمانده و خدمه شناور «دریاپاک ۱» در مأموریت اخیر به خوبی نشان دادند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: برای نخستین بار بود که در کشور با استفاده از سیستمی نوین (بدون بهره‌گیری از دیسپرسنت برای امحاء لکه‌های نفتی) جهت مقابله و جمع آوری آلودگی اقدام شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی اظهار کرد: تا پیش از این، روش مرسوم جمع آوری با استفاده از مواد شیمیایی نظیر دیسپرسنت بود که این روش منجر به آسیب‌هایی به محیط زیست دریایی می‌شد.

شکیبی نسب یادآور شد: از این رو گامی مهم در راستای حفظ بهتر و بیشتر محیط زیست در زمینه مقابله با آلودگی توسط سازمان بنادر برداشته شده تا به حفظ محیط زیست دریایی کمک شایانی شود.

وی گفت: این چهارمین عملیات پس از عملیاتی شدن شناور «دریاپاک ۱» بود که با اعلام آلودگی در ۴ مایلی خارک در ۲۲ مهرماه، این شناور به همراه ناجی ۲۳ ظرف سه روز جهت پایش و جمع آوری آلودگی نفتی اقدام کرد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.