سیستان و بلوچستان نقش بسیار مهمی در تامین امنیت و اقتصاد کشور دارد

خبرگزاری ایسنا چهارشنبه 02 آبان 1403 - 10:50
به منظور بررسی مسائل و ‌مشکلات استان ها بخصوص در موضوعات امنیت داخلی و امنیت سرزمینی و موضوعات مرتبط با مرز، اعضای کمیسیون‌ امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به سیستان وبلوچستان سفر کردند.

عزیزی رئیس کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ایسنا، گفت : با حضور فرماندهان و مسئولین و بخصوص اعضای شورای تامین استان دغدغه های مردم استان و مسئولین را مورد بررسی قرار می دهیم.

وی افزود: بعد از بازدید منطقه در آینده نزدیک سفری به یکی دیگر از استانها را خواهیم داشت و نشستی را با حضور وزرا و مسئولین در مجلس شورای اسلامی برگزار خواهیم کرد.

وی بیان کرد: تلاش می کنیم با این سلسه بازدیدها بتوانیم بخشی از دغدغه های مردم را برطرف کنیم.

رئیس کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی با بیان این موضوع که سیستان وبلوچستان از استانهای اولویت دار کمیسیون است گفت: این استان نقش بسیارمهمی در تامین امنیت و اقتصاد کشور دارد و تلاش می کنیم جایگاه مناسبی در تامین بودجه و قوانین برای این استان پیدا کنیم.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت مجلس و قانون گذاری بودجه و سایر فرصت ها، دین خودمان را نسبت به این استان ادا می کنیم چرا که مردم این استان در طول تاریخ حماسه آفرین بوده اند.

عزیزی مرز و توجه به اقتصاد مرز را از اهداف این سفر دانست و گفت: از مرز باید برای کمک به معیشت مردم استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: مسائل اولویت‌دار استانی مانند سیستان و بلوچستان که نقش بسیار مهمی در تامین امنیت و اقتصاد کشور دارد مد نظر است تا با بهره‌گیری از ظرفیت مجلس، قانونگذاری، بودجه و سایر فرصت‌ها ادای دِین به مردمی کنیم که در طول تاریخ نقش آفرین بوده و حماسه‌های بزرگ آفریدند.

عزیزی تاکید کرد: سیستان و بلوچستان مظهر میهمان نوازی و محبت بوده، امید که ضمن بررسی موضوعات بتوانیم دین خود را به خوبی ادا کنیم.

وی افزود: مسائل مرز و حوزه‌های اقتصادی مرز سیستان و بلوچستان مهمترین بخش کاری است؛ چرا که تاثیرگذار بوده، باید ظرفیت‌های مرزی به کمک حل مسائل اقتصادی مردم بیاید، متناسب با نیاز در این سفر در سیستان و بلوچستان حضور خواهیم داشت و به مسائل می‌پردازیم.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.