درگذشت عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز

خبرگزاری ایسنا چهارشنبه 02 آبان 1403 - 10:49
دکتر امیر آینه‌بند، استاد مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی دانشگاه شهید چمران اهواز درگذشت.

دکتر علی محمد آخوندعلی، رییس دانشگاه شهید چمران اهواز در پیامی درگذشت این عضو هیات علمی را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، در این پیام آمده است:

انا لله و انا الیه راجعون

با خبر شدم استاد فرهیخته، زنده‌یاد دکتر امیر آینه‌بند، عضو محترم هیات علمی گروه مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی دانشکده کشاورزی پس از تحمل یک دوره بیماری در جوار رحمت حضرت حق آرام گرفته‌اند.

او یاری پرتلاش و اندیشمندی متعهد و سختکوش برای دانشگاه بود که با مجاهدت و علاقه فراوان دانشجویان بسیاری را در رشته کشاورزی به ویژه مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی آموزش و پرورش داد. مشارالیه در دوره عمر نه چندان طولانی علمی خود توانست منشا تحقیقات مفید و صاحب چاپ کتب و مقالات پژوهشی زیادی و باعث افتخار دانشگاه گردد. اینک در فقدان ایشان ضمن عرض تسلیت به دانشگاهیان علی الخصوص همکاران گرامی در دانشکده کشاورزی و بخصوص خانواده داغدارش، از درگاه آفریدگار مهربان برای ایشان رحمت و مغفرت و برای همه بازماندگان داغدیده و وابستگان ارجمندش صبر و سکینه الهی مسئلت دارم.

همچنین در پیامی دیگر، دکتر جمال فیاضی، رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان درگذشت این استاد را تسلیت گفت. در این پیام آمده است:

انالله و انا الیه راجعون

با کمال تأسف و تألم، خبر درگذشت اندوه‌بار دکتر امیر آینه‌بند، استاد فرهیخته گروه زراعت دانشگاه شهید چمران و از پیشکسوتان برجسته و بی‌بدیل در عرصه علم و دانش، قلب ما را به دریایی از اندوه و حسرت فرو برد. ایشان با قلبی پر از مهر و اندیشه‌ای پربار از دانش و حکمت، سال‌ها عمر گران‌مایه‌ی خود را در راه اعتلای علمی و پرورش نسل‌های ارزشمند آینده صرف نموده و برگ‌های زرینی از افتخارات علمی را در دفتر دانشگاه به یادگار گذاشتند. بی‌تردید، تأثیرات ارزنده و آموزه‌های بی‌نظیر ایشان، همچون خورشیدی درخشان در آسمان علم و معرفت باقی خواهد ماند و یاد و خاطره‌اش در دل‌های ما جاودانه خواهد بود. این ضایعه عظیم را به جامعه دانشگاهی، همکاران، دانشجویان عزیز و به‌ویژه خانواده‌ گرامی ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزد منان برای روح پاک و بلند ایشان آمرزش و رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.