پیشگیری از سقط‌های غیرقانونی جنین مکمل طرح جوانی جمعیت است

خبرگزاری مهر چهارشنبه 02 آبان 1403 - 10:56
زنجان-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: پیشگیری از سقط‌های غیرقانونی جنین مکمل طرح جوانی جمعیت است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل رفیعی در جلسه جوانی جمعیت استان، با بیان اینکه پیشگیری از سقط‌های غیرقانونی جنین مکمل طرح جوانی جمعیت است و خلأ جمعیتی کشور را جبران می‌کند، افزود: برای پیشگیری از پیری و رفع خلأ جمعیتی ۲ رویکرد کلی مقابله‌ای و پیشگیرانه دنبال می‌شود.

وی افزود: در رویکرد مقابله‌ای با اشخاص و مراکزی که به طور غیر قانونی اقدام به سقط جنین می‌کنند، به طور جدی مقابله می‌شود.

رفیعی با بیان اینکه مقابله با این افراد و مراکز بدون اغماض و با همکاری دستگاه‌های قضائی استان انجام می‌شود، ادامه داد: در خصوص بهانه مسائل اقتصادی برخی خانواده‌ها برای سقط جنین نیز تشکل‌های مردمی و دستگاه‌های مرتبط با اقدامات حمایتی در حال فعالیت هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به رویکرد پیشگیرانه و اجرای طرح نفس (نجات فرزندان سالم از سقط) در استان، گفت: زنجان جزو استان‌های پیشرو کشور در این زمینه بوده و اقدامات فرهنگی متعددی را در این خصوص با کمک دستگاه‌های مسؤول و گروه‌های مردمی انجام داده است.

رفیعی، جلوگیری از سقط جنین را نیازمند کارهای اقناعی و فرهنگی بیان کرد و افزود: از تبیین احکام شرعی در خصوص حرام بودن سقط جنین غفلت شده است.

وی ادامه داد: انگاره‌هایی در خصوص حرام نبودن سقط در ماه‌های پایین بارداری در اذهان عموم شکل گرفته درحالیکه سقط جنین در هر زمانی حرام است و این امر باید بیش از پیش تبیین شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.