فحش‌خور دوحه در پرسپولیس | آیا این فضای تند علیه او عادلانه است؟

همشهری آنلاین چهارشنبه 02 آبان 1403 - 10:57
بعد از بازی پرسپولیس با السد، لوکاس ژوآئو بیشترین انتقادات را تحمل کرد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، بعد از شکست پرسپولیس برابر السد قطر، بازیکنی که متحمل بیشترین انتقادات شد، لوکاس ژوآئو بود؛ مهاجم ۳۱‌ساله اهل آنگولا که برای نخستین‌بار در ترکیب اصلی قرار گرفت، اما موفق به گلزنی نشد. ژوآئو در نیمه اول روی اشتباه مدافعان حریف صاحب یک موقعیت خوب گلزنی شد، اما بعد از دریبل مدافع در مصاف با برشام، سنگربان حریف موفق نبود و فرصت را از دست داد. از اینجا، انگاره‌ای در مورد او به‌وجود آمد که با حملات گاه و بیگاه جواد خیابانی، گزارشگر بازی هم تقویت شد. تقریبا تمامی اثرگذاری‌های مثبت ژوآئو در جریان بازی نادیده گرفته شد تا در نهایت او به‌عنوان متهم اصلی گل‌نزدن خط حمله سرخپوشان بین افکار عمومی شناخته شود. در مورد این فضا، ۲نکته کلی وجود دارد.

نکته اول اینکه امروز این حجم از حملات به ژوآئو چه فایده‌ای می‌تواند داشته باشد؟ به هر حال این بازیکن با هر کیفیتی جذب شده و فعلا بخشی از موجودی تیم به‌شمار می‌رود. تحقیر و تضعیف روحیه او، آیا باعث خواهد شد مهاجم بهتری جایش را بگیرد؟ انتقاد کاملا طبیعی است و مردم و رسانه‌ها حق دارند به نقد بازیکن ناموفق بپردازند، اما حملات ریشه‌کن‌کننده، آن‌هم بعد از نخستین بازی فیکس یک مهاجم نمی‌تواند چندان منطقی باشد.

نکته دوم هم اینکه آیا اتمسفر موجود علیه ژوآئو، کاملا متناسب با کیفیت او بود؟ منصفانه اینطور به‌نظر نمی‌رسد. بله، بهتر این بود که او آن تک‌به‌تک طلایی نیمه نخست را گل می‌کرد، اما برشام آن را با مچ پایش خیلی خوب گرفت. به علاوه ژوآئو ۲فرصت خیلی خوب گلزنی برای امید عالیشاه و سهیل صحرایی ساخت. این مهاجم در تمام طول بازی درگیر بود و در جدال‌های فیزیکی، حسابی بازیکنان السد را آزار داد. او چندین‌بار برای تیمش توپ گرفت و خلاصه نوع بازی‌اش آنقدر بد نبود که شایسته این همه بد و بیراه باشد. شاید اصلا در نهایت ژوآئو در پرسپولیس جواب ندهد، اما حداقل این مقطع زمانی برای قضاوت و حمله به او خیلی زود است.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.