جزئیات مسدودسازی ۳۳۳ صفحه اینستاگرامی توسط قوه قضائیه

همشهری آنلاین چهارشنبه 02 آبان 1403 - 10:58
قوه قضاییه اعلام کرد: تاکنون ۳۳۳ صفحه اینستاگرامی که اقدام به انتشار تصاویر و فیلم‌های بیماران می‌کردند به حوزه قضایی و انتظامی معرفی و اقدامات نسبت به مسدودسازی این صفحات انجام شده است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، قوه قضائیه اعلام کرد: اخیراً انتشار اسناد و اسرار مربوط به بیماران در صفحه برخی از پزشکان و کلینیک‌ها بسیار زیاد شده و حریم خصوصی بیماران را خدشه‌دار کرده است.

مطابق رویه‌های موجود در نظام سلامت کشور، هر گونه اشتراک‌گذاری محتوای تصاویر و فیلم مربوط به بیماران در صفحات مجازی پزشکان نقض حقوق بیماران محسوب می‌شود و مغایر حریم خصوصی افراد است.

همچنین بر اساس ماده ۶۴۸ قانون مجازات اسلامی هرگونه افشای اطلاعات توسط اطبا، جراحان، ماماها، فروشندگان دارو و کلیه کسانی که به واسطه شغل و یا حرفه خود محرم اسرار می‌شود، جرم‌انگاری شده است و مشمول مجازات است.

در همین رابطه تاکنون ۳۳۳ صفحه اینستاگرامی که اقدام به انتشار تصاویر و فیلم‌های بیماران می‌کردند، توسط اداره نظارت بر درمان مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان معاونت درمان وزارت بهداشت به حوزه قضائی و انتظامی معرفی و اقدامات نسبت به مسدودسازی این صفحات و قطع ارتباط متخلفین با بیماران در معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور انجام شده است.

در حال حاضر پرونده تخلفات ۲۸۴ از این صفحات در معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور، پرونده ۲۱ مورد در دادسرای امنیت اخلاقی، پرونده ۲۵ مورد در هیئت انتظامی سازمان نظام پزشکی و پرونده ۳ مورد در دادسرای عمومی و انقلاب در حال رسیدگی است.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.