راه اندازی ۱۶ مراکز نوآوری تخصصی در زیست بوم فناوری سلامت

صدا و سیما چهارشنبه 02 آبان 1403 - 11:12
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:­ ۱۶ مرکز نوآوری در راستای تکمیل زیست بوم فناوری سلامت کشور راه اندازی شد.
راه اندازی ۱۶ مراکز نوآوری تخصصی در زیست بوم فناوری سلامت
 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر یونس پناهی افزود: صدور مجوزهای مرکز نوآوری سلامت تخصصی در حوزه های نوین پزشکی از جمله سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، فناوری های نوین آموزش، گوارش و کبد طی دو سال اخیر موفقیتی چشمگیر در حوزه فناوری کشور است.
وی­ گفت: راه اندازی این مراکز نقش مهمی در تبدیل دانش فنی به محصول داشته و با هدف زمینه‌سازی برای بروز خلاقیت و پرورش ایده‌های نو مبتنی بر دانش نخبگان کشور صورت می پذیرد.
پناهی گفت:­ وظیفه مراکز نوآوری ، فراهم کردن فضای تبادل فکر و شکل‌گیری ایده‌های جدید میان اساتید و دانشجویان و سایر بازیگران زیست بوم نوآوری سلامت است.
دکتر پناهی، اهمیت این مراکز را از حیث کمک به همگرایی آموزش، پژوهش، فناوری، تولید و کارآفرینی و همچنین بسترسازی برای کارآفرینی، اشتغال و تجاری‌سازی پیرامون نوآوری در حوزه سلامت مهم دانست.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت افزود: مرکز نوآوری سلامت به گونه ای حلقه مفقوده دستاوردهای تحقیقاتی و نیاز بازار است که در حال حاضر در دانشگاه های علوم پزشکی کشور فعال هستند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.