اختتامیه جشنواره ملی فانوس در بام ایران

صدا و سیما چهارشنبه 02 آبان 1403 - 11:13
اختتامیه جشنواره ملی فانوس در شهرکرد آغار بکار کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری ، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: «هشتمین جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس» به میزبانی چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.
ذوالفقاری افزود: استان ولایت‌مدار چهارمحال و بختیاری در دوران دفاع مقدس حضوری مؤثر و نقشی پررنگ را در دفاع از میهن اسلامی ایفا کرد و در مقابله با داعش نیز جزو اولین‌ها بوده و اولین شهید بسیجی و نیز اولین شهید پزشکی کشور در دفاع از حرم آل‌الله از فرزندان این استان بودند.
وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری امروز نیز در عرصه فرهنگی و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت نقشی تأثیرگذار دارد، افزود: این استان با آمادگی کامل از برگزاری برنامه‌های جذاب و اثرگذار حمایت می‌کند که در این راستا میزبان جشنواره ملی هنری فانوس خواهد بود، این جشنواره یکی از جذاب‌ترین و مؤثرترین جشنواره‌های هنری دفاع مقدس بوده و می‌تواند همه جزئیات و ظرافت‌های تابلوی پررنگ و پرنقش و نگار دفاع مقدس و مقاومت را تبیین کند و تا اعماق جامعه انتقال دهد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: توانمندسازی تمامی شرکت‌کنندگان در جشنواره نیز در این روز بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.
ذوالفقاری با اشاره به برنامه‌های جانبی پیش‌بینی شده برای شرکت‌کنندگان در اختتامیه جشنواره فانوس، گفت: بازدید از پل تاریخی زمان‌خان در سامان، حضور در برنامه تفریحی قایقرانی و بازدید از موزه و قلعه تاریخی چالشتر، برپایی نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی، رونمایی از سردیس سردار شهید سیدکمال فاضل، از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس، رونمایی از کتاب «چشم و چراغ» با موضوع خانواده‌های معظم شهدا از برنامه‌های جانبی این جشنواره است.
 جشنواره ملی هنری فانوس در ۶ بخش شامل هنر‌های نمایشی، هنر‌های تجسمی، فیلم، موسیقی و سرود، بخش رادیویی و نیز بخش دانش‌آموزی برگزار می‌شود که ۱۱ هزار و ۵۹۱ اثر در شش بخش یادشده به دبیرخانه کشوری ارسال شد و ۴۳۹ اثر به مرحله نهایی راه یافتند که داوری‌ها در ماه گذشته انجام و از منتخبان هر رشته در مراسم اختتامیه جشنواره تجلیل خواهد شد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.