بایدن: ترامپ باید از نظر سیاسی محبوس شود

مشرق نیوز چهارشنبه 02 آبان 1403 - 11:15
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفت دونالد ترامپ تهدیدی برای دموکراسی است و باید به لحاظ سیاسی محبوس شود.

به گزارش مشرق، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در یک کمپین انتخاباتی دموکرات ها در نیوهمپشایر گفت: دونالد ترامپ تهدیدی برای دموکراسی است و باید به لحاظ سیاسی محبوس شود.

وی افزود: ما باید او را زندانی کنیم. او باید به لحاظ سیاسی حبس شود. او را حبس کنید. این کاری است که ما باید انجام دهیم.

بایدن تصریح کرد ترامپ نامزد جمهوری خواهان و رئیس جمهور سابق آمریکا، می خواهد تدابیر حفاظتی قانون اساسی آمریکا را نادیده بگیرد. دموکراسی ما در خطر است اگر ترامپ در انتخابات ۵ نوامبر بر کامالا هریس غلبه کند و پیروز انتخابات شود.

این در حالی است که در جریان گردهمایی‌های انتخاباتی هریس در سال جاری، طرفداران او گاهی اوقات با اشاره به ترامپ فریاد می زدند « او را دستگیر کنید». اما هریس هر بار این فریادها را ساکت و اظهار می کرد وزارت دادگستری به پرونده های کیفری و حقوقی ترامپ رسیدگی می کند و او تنها می خواهد برای راه یابی به کاخ سفید با او رقابت کند.

در حال حاضر دونالد ترامپ، در تمام ۳۴ فقره اتهامی خود در ارتباط با پرونده پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی، گناهکار شناخته شده است. وی همچنین متهم به تلاش غیرقانونی برای تغییر نتایج انتخابات ۲۰۲۰ و شکست در مقابل جو بایدن است.

این در حالی است که نتایج نظرسنجی‌های جدید رویترز/ایپسوس نشان می دهد در حالی که رای دهندگان نسبت به شرایط کشور بدبین هستند، کامالا هریس نامزد دموکرات ها با ۴۶ درصد در مقابل دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان با ۴۳ درصد با اختلافی بسیار اندک، پیشتاز است.

همچنین تازه ترین نظرسنجی واشنگتن پست نشان می دهد دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان و کامالا هریس نامزد دموکرات ها در ۷ ایالت چرخشی و نوسانی، در رقابت تنگاتنگی با یکدیگر قرار دارند.

بر این اساس، کامالا هریس در ایالت های جورجیا، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین پیشتاز است اما ترامپ در ایالت های آیزونا و کارولینای شمالی برتری دارد. در ایالت نوادا نیز رقابت بین دو نامزد برابر است.

همچنین براساس مدل پیش بینی انتخاباتی نشریه هیل و دسیژن دسک اچ کیو، دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان برای نخستین بار در جریان رقابت های انتخاباتی، از کامالا هریس نامزد دموکرات ها، پیشی گرفت.

بر اساس این پیش بینی، از روز یک شنبه ۲۰ اکتبر، شانس پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۵۲ درصد برآورد شده در حالی که کامالا هریس ۴۲ درصد شانس برنده شدن دارد.

در حالی که نتایج نظرسنجی های ملی سیگنال های مهمی را درباره دیدگاه رای دهندگان نشان می دهد، اما نتایج مجمع گزینندگان در هر ایالت، فرد پیروز را تعیین خواهد کرد و نتایج انتخابات در ایالت های چرخشی نیز بسیار تعیین کننده است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۵ نوامبر (۱۵ آبان) برگزار می شود.

منبع: تسنیم

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.