رفع خلاهای جمعیتی با کار فرهنگی و حمایت‌های مالی امکان‌پذیر است

خبرگزاری مهر چهارشنبه 02 آبان 1403 - 11:23
زنجان-معاون استاندار زنجان گفت: رفع خلاهای جمعیتی با کار فرهنگی، اقدامات پیشگیرانه و حمایت‌های مالی امکان‌پذیر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل رفیعی در جلسه جوانی جمعیت استان، با بیان اینکه پیشگیری از سقط‌های غیرقانونی جنین مکمل طرح جوانی جمعیت است و خلأ جمعیتی کشور را جبران می‌کند، افزود: برای پیشگیری از پیری و رفع خلأ جمعیتی ۲ رویکرد کلی مقابله‌ای و پیشگیرانه دنبال می‌شود.

وی افزود: در رویکرد مقابله‌ای با اشخاص و مراکزی که به طور غیر قانونی اقدام به سقط جنین می‌کنند، به طور جدی مقابله می‌شود.

رفیعی با بیان اینکه مقابله با این افراد و مراکز بدون اغماض و با همکاری دستگاه‌های قضائی استان انجام می‌شود، ادامه داد: در خصوص بهانه مسائل اقتصادی برخی خانواده‌ها برای سقط جنین نیز تشکل‌های مردمی و دستگاه‌های مرتبط با اقدامات حمایتی در حال فعالیت هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به رویکرد پیشگیرانه و اجرای طرح نفس (نجات فرزندان سالم از سقط) در استان، گفت: زنجان جزو استان‌های پیشرو کشور در این زمینه بوده و اقدامات فرهنگی متعددی را در این خصوص با کمک دستگاه‌های مسؤول و گروه‌های مردمی انجام داده است.

رفیعی، جلوگیری از سقط جنین را نیازمند کارهای اقناعی و فرهنگی بیان کرد و افزود: از تبیین احکام شرعی در خصوص حرام بودن سقط جنین غفلت شده است.

وی ادامه داد: انگاره‌هایی در خصوص حرام نبودن سقط در ماه‌های پایین بارداری در اذهان عموم شکل گرفته درحالیکه سقط جنین در هر زمانی حرام است و این امر باید بیش از پیش تبیین شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.