ارسال ۶۱ مقاله به دبیرخانه علمی کنگره ملی خواهر دباغ

صدا و سیما چهارشنبه 02 آبان 1403 - 11:23
پنجمین نشست ستاد بزرگداشت بانوی مبارز و انقلابی، مرضیه حدیدچی (خواهر دباغ) در همدان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در این نشست نماینده ولی فقیه در استان، بانو دباغ را نعمت بزرگی برای انقلاب و استان دانست و گفت: زن در فرهنگ انقلابی ما اهمیت ویژه‌ای دارد و خط مقدم مبارزه با فرهنگ غربی است.

آیت ا.. شعبانی موثقی، موفقیت در اجرای برنامه‌ها را منوط به عمقی و اساسی نگاه کردن و دلسوزانه تبیین کردن ارزشها دانست.

او همچنین با تاکید بر تامین رفاه، منزلت اجتماعی و آزادی برای زنان و دختران گفت: باید در کنگره ملی خواهر دباغ به نیاز‌های نسل جدید توجه ویژه شود.

استاندار همدان هم هدف از برگزاری کنگره را معرفی شخصیت موثر و الگوی برتر زن در کشور و جهان عنوان کرد و گفت: مدیریت، انقلابی گری و حضور در صحنه‌های اجتماعی از جمله ویژگی‌های خواهر دباغ بود.

حمید ملانوری ادامه حرکت و راه بانوی انقلاب را ضروری دانست و افزود: طوری کنگره را برگزار کنیم که در سال‌های بعد، زنان و دختران دنباله رو مکتب خانم حدیدچی را به نسل‌های بعدی معرفی کنیم.

او همچتین با تاکید بر حمایت همه جانبه دستگاه‌ها در برگزاری این کنگره ملی گفت: کمیته ارزیابی و نظارت هم باید تشکیل و نقاط ضعف شناسایی و برطرف شود.

یکی از دختران خواهر دباغ هم در این نشست از همه برگزار کنندگان کنگره قدردانی کرد که مادر انقلاب را معرفی و ارج می‌نهند.

در ابتدای این نشست کمیته‌های ۹ گانه این کنگره ملی گزارش دادند.

مقرر شد مسیر‌های ورودی و خروجی شهر همدان با نصب بنر و دیواره نگاره و سردیس آماده برگزاری کنگره و بوستان ویژه بانوان به نام خواهر دباغ نام گذاری شود.

همچنین اعلام شد تاکنون ۶۱ مقاله به دبیرخانه علمی کنگره ارسال، سفارش‌های کتاب، شعر و نمایشنامه انجام شده و ۱۱ کتاب با موضوع زندگی و مجاهدت خواهر دباغ آماده چاپ است.

ده‌ها عنوان برنامه تولیدی و آرشیوی هم از صدا و سیمای مرکز همدان پخش شده و تا زمان برگزاری کنگره ادامه خواهد داشت و تولید سریال فاخر ۲۶ قسمتی خواهر دباغ به زودی در سیما فیلم آغاز می‌شود.

روایتگری برای دانش آموزان با هدف تبیین ارزش‌های بانوان تراز انقلاب، به ویژه خواهر دباغ از دیگر برنامه‌های جنبی کنگره است.

کنگره ملی بزرگداشت خواهر دباغ ۳۰ آبان در تهران آغاز خواهد شد و مراسم پایانی آن اول آذر در همدان خواهد بود.

 

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.