لایپزیش - لیورپول؛ تجدید دیدار با کلوپ!

همشهری آنلاین چهارشنبه 02 آبان 1403 - 11:31
لیورپول امشب در لیگ قهرمانان اروپا در حالی به مصاف لایپزیش می‌رود که یورگن کلوپ، سرمربی سابقش با باشگاه آلمان قرارداد همکاری بسته است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، لیورپول امشب در ردبول آره‌نا به مصاف لایپزیش می‌رود. نکته‌اش چیست؟ یورگن کلوپ به‌تازگی قراردادی به ارزش سالی ۱۲‌میلیون یورو با مجموعه ردبول امضا کرده تا فعالیت‌های ورزشی این مجموعه ازجمله ۲باشگاه لایپزیش و سالزبورگ را زیرنظر بگیرد. او ۹سال پشت ‌هم سرمربی محبوب لیورپول بود.

لایپزیش و لیورپول در فصل ۲۱-۲۰۲۰در یک‌هشتم به تور هم خوردند که قرمزها رفت و برگشت و با نتایج مشابه ۲بر صفر حریف آلمانی خود را بردند. فعلا لیورپول همه را می‌برد؛ ازجمله ۲برد در لیگ قهرمانان، یکی در جام اتحادیه و ۹برد از ۱۰بازی لیگ برتر.

لایپزیش در ۳‌بازی از ۴‌بازی اول خود در لیگ قهرمانان اروپا مقابل تیم‌های انگلیسی (یک‌شکست) پیروز شده اما در ۶‌بازی از ۸‌بازی اخیر خود (یک‌برد و یک‌مساوی) شکست خورده است. آنها در ۱۰‌بازی اخیر خود مقابل حریفان انگلیسی ۳۲‌گل دریافت کرده‌اند.

لیورپول از ۱۰‌دیدار اروپایی در لیگ قهرمانان با حریفان آلمانی، ۷‌برد به‌دست آورده و فقط یکی را باخته؛ زیرنظر ژرار هولیه در دور رفت مرحله یک چهارم فصل ۰۲- ۲۰۰۱ با نتیجه ۴بر ۲مقابل بایرلورکوزن، فینالیست آن فصل شکست خورد.

لایپزیش هر دو بازی این فصل خود را در اروپا باخته، درحالی‌که زننده گل اول مسابقه بوده. هیچ تیمی در تاریخ لیگ قهرمانان ۳بازی پیاپی را با این شرایط واگذار نکرده است.

فقط ۲بار سابقه داشته که لیورپول ۳بازی اول خود را در لیگ قهرمانان ببرد؛ ۲۱-۲۰۲۰و ۲۲-۲۰۲۱که در دومی ۷بازی اول را بردند و قهرمان شدند.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.