آتش زدن خانه‌ها، سیاست صهیونیست‌ها برای غیرقابل سکونت کردن شمال غزه

خبرگزاری ایسنا چهارشنبه 02 آبان 1403 - 11:42
رژیم صهیونیستی عمدا برای سوزاندن تمام منازل و پناهگاه‌ها و لوازم و وسایل آوارگان تلاش می‌کند تا منطقه شمال نوار غزه را کاملا غیر قابل سکونت کند.

به گزارش ایسنا، همزمان با تخریب هدفمند منازل و منفجر کردن مجتمع‌های مسکونی در شمال نوار غزه، سربازان رژیم صهیونیستی بقیه منازل، لوازم، لباس‌ها و پناهگاه‌ها در شرق بیت لاهیا در اطراف بیمارستان اندونزی را به آتش کشیدند. این صحنه‌ها یادآور روشی است که رژیم اشغالگر صهیونیستی با آغاز جنگ ویرانگر خود علیه نوار غزه در هفت اکتبر ۲۰۲۳ آن را در تعدادی از مناطق اجرا کرده بود.

تصاویری که توسط سربازان رژیم صهیونیستی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و همچنین شهادت ساکنان محلی نشان می‌دهد سربازان رژیم صهیونیستی تعدادی از منازل و مدارس در اردوگاه جبالیا و شهرک بیت لاهیا در شمال نوار غزه را که طی روزهای گذشته به پناهگاه تبدیل شده بود، به آتش کشیدند.

آتش زدن خانه‌ها، سیاست صهیونیست‌ها برای غیرقابل سکونت کردن شمال غزه
ویرانی شمال غزه

این آتش سوزی‌ها منجر به ویرانی گسترده شده و برای چندین ساعت ادامه می‌یابد و به دلیل وجود نیروهای رژیم صهیونیستی و حملات مستقیم آنها به تمام کسانی که در مناطق شمالی نوار غزه تردد داشته باشند، کادر دفاع مدنی نمی‌توانند به محل مورد نظر دسترسی داشته باشند.

برای سومین هفته متوالی ساکنان شمال نوار غزه به دلیل شرایط غیر انسانی و محاصره شدید این مناطق و حملات و بمباران منازل و پناهگاه‌ها و ممانعت رژیم اشغالگر از ورود مواد غذایی و آب به آنجا در وضعیتی وخیم زندگی می‌کنند.

رژیم صهیونیستی به ارتکاب کشتارها ادامه می‌دهد و این مساله منجر به شهادت بیش از ۶۰۰ فلسطینی و زخمی شدن صدها تن دیگر در مناطق شمال نوار غزه طی سه هفته اخیر شده است.

رژیم صهیونیستی همچنین از طریق ممانعت از ورود سوخت و تجهیزات پزشکی و دارو برای فروپاشی سیستم پزشکی در مناطق شمال نوار غزه تلاش می‌کند.

این رژیم از روش آتش زدن منازل به عنوان وسیله‌ای استفاده می‌کند که آن را در مناطق خان یونس و رفح، غزه و شمال نوار غزه طی دوره عملیات زمینی به کار گرفته بود.

هدف از این اقدام ممانعت از بازگشت ساکنان به این مناطق و تبدیل آن به مناطق غیرقابل سکونت است اما استفاده از این روش در بیت لاهیا و جبالیا همزمان با صحبت درباره طرح کوچاندن و اجرای طرح ژنرال‌ها است.

آتش زدن خانه‌ها، سیاست صهیونیست‌ها برای غیرقابل سکونت کردن شمال غزه
آوارگان شمال غزه

منازل فلسطینی‌ها مدت طولانی در آتش می‌سوزند و هیچ کسی نمی‌داند ارتش رژیم صهیونیستی برای سوزاندن این منازل از چه نوع مواد و تجهیزاتی استفاده می‌کند که منجر به تخریب گسترده دیوارها و سقف‌ها و آتش سوزی‌هایی برای چندین روز می‌شود.

بر اساس گزارش آژانس امدادرسانی به آوارگان فلسطینی (آنروا) حدود ۲۰ هزار نفر اخیرا مجبور شدند از اردوگاه جبالیا کوچ کنند.

همچنین مناطق شهر غزه و شمال شاهد قطعی تماس‌ها و اینترنت و عدم ورود کامیون‌های حامل مواد غذایی است.

ارتش رژیم صهیونیستی از ابزارهای مختلفی مثل ربات‌ها و حملات هوایی و توپخانه‌ای و منفجر کردن مجتمع‌های مسکونی از طریق مین و بمب و بشکه‌های مواد منفجره استفاده می‌کند که به گفته ساکنان صدایی شبیه صدای زلزله دارد.

طبق گزارش العربی الجدید، سوزاندن منازل فلسطینی‌ها با قوانین جنگی مغایرت دارد و این مساله سربازان اسرائیلی را که دست به چنین اقدامی می‌زنند در معرض پیگرد قانونی قرار می‌دهد. به ویژه اینکه بسیاری از سربازان تصاویر و ویدیوهای این آتش‌سوزی‌ها را از طریق صفحات خود در شبکه‌های ارتباط اجتماعی منتشر می‌کنند.

روزنامه هاآرتص پیشتر نوشته بود آتش زدن منازل یکی از ابزارهای تخریب به دلیل عدم وجود مواد منفجره کافی برای از بین بردن منازل است. این به این معناست که عملیات با موافقت افسران ارشد ارتش رژیم صهیونیستی انجام می‌شود.

ارتش رژیم صهیونیستی به مدرسه حمد در شرق بیت لاهیا در شمال نوار غزه حمله کرد و ساکنان آواره را بیرون و مردان را بازداشت کردند و از زنان و کودکان خواستند به جنوب یا شهر غزه بروند.

«ربیحه المقید» از ساکنان نوار غزه به العربی الجدید گفت: ارتش را دیدم که لباس‌ها و ابزارهای ما را در مدرسه می‌سوزاند. آنها از ما خواستند به خارج از بیت لاهیا و شمال نوار غزه برویم. ما خوشحالی را در چشمان آنها دیدیم در حالی که تمام ابزارها و وسایلی که ما داشتیم را می‌سوزاندند و با آن عکس می‌گرفتند.

«احمد الشریف» از ساکنان فلسطینی که آتش زدن منازل توسط رژیم صهیونیستی را مشاهده کرده است، این صحنه‌ها را به هول و وحشت روز قیامت توصیف می‌کند و می‌گوید: هیچ راه حلی وجود ندارد مگر اینکه این جنگ پایان یابد و و رژیم اشغالگر از نوار غزه عقب نشینی کند. ما در طول یک سال جنگ، گرسنگی، ترس، بمباران، محاصره، کمبود دارو و کمک‌ها را تحمل کردیم. این رژیم اشغالگر جنایتکاری است که منازل ما را می‌سوزاند و تخریب می‌کند.

آتش زدن خانه‌ها، سیاست صهیونیست‌ها برای غیرقابل سکونت کردن شمال غزه
جبالیا

وی گفت: سوزاندن منازل با هدف ممانعت از بازگشت مجدد ساکنان به آنجا صورت می‌گیرد اما این سیاست فایده‌ای ندارد چرا که قبلا نیز رژیم اشغالگر خانه‌ها و مدارس را به آتش می‌کشید با این حال ما به آنجا بازگشته و تلاش می‌کنیم تا زندگی خود را در آنجا بگذرانیم چرا که بهتر از چادرها و آوارگی است.

«اشرف الصوص» به العربی الجدید گفت: آنها هیچ چیزی برای ما نگذاشتند. گرسنگی، محاصره، سوزاندن خانه‌ها، بمباران و ویرانی. جهان رنج و مشکلات هر روز ما را تماشا می‌کند اما هیچ مداخله واقعی نمی‌کند.

وی گفت که چند روز قبل از سوخته شدن منزلش و آواره شدن با خانواده‌اش در داخل مناطق شمال نوار غزه، شاهد یک وضعیت هولناک و بمباران شدید شبانه و کمبود آب و عدم وجود غذا بوده است.

وی گفت: این کودکان چه گناهی دارند که در معرض چنین کشتاری قرار می‌گیرند؟!

در دوره اخیر صحبت‌هایی درباره تصمیم رژیم صهیونیستی برای اجرای طرح ژنرال‌ها با هدف تخلیه شمال نوار غزه و تبدیل آن به یک منطقه نظامی بسته و ورود شرکت‌های امنیتی آمریکایی برای بر عهده گرفتن مسؤولیت توزیع کمک‌های غذایی در بین فلسطینی‌ها شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی حدود ۸۰ درصد از نوار غزه را ویران کرده است و در سایه عدم وجود سیستم بهداشتی یا آموزشی و ادامه جنگ برای سال دوم، نوار غزه به یک منطقه غیرقابل سکونت تبدیل می‌شود.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.