عارف: اهل گذشت از یک وجب خاک کشورمان هم نیستیم

صدا و سیما چهارشنبه 02 آبان 1403 - 11:51

از یک وجب از خاک کشورمان هم گذشت نمی کنیم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای عارف صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با پیروی از اصول منطق، اهل تعامل و مذاکره با کشورهای جهان است، تصریح کرد: بیانیه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا در حالی صادر شده است که همین اروپاییان در تقسیمات جهانی و نقشه های تاریخی بارها به مالکیت ایران بر جزایر سه گانه اذعان کرده اند و این کشورها باید بدانند جمهوری اسلامی ایران اهل بده بستان سیاسی نیست و برای حفظ یکپارچگی کشور وظایف خود را کامل و به خوبی انجام خواهد داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از همکاری و هماهنگی همه دستگاه های دولتی و وزارتخانه ها و به ویژه مقام معظم رهبری برای مشکل گشایی و حل مسائل در تدوین بودجه و تقدیم به مجلس شورای اسلامی افزود: همکاری همه وزرا و دولت برای تدوین بودجه در یک زمان فشرده، نشانگر وفاق و همدلی مدنظر دکتر پزشکیان بود و امیدواریم با هماهنگی میان دولت و مجلس بودجه پیشنهادی به تصویب برسد.

معاون اول رئیس جمهور خاطر نشان کرد: کوچکترین ناهماهنگی و ایجاد نگاه منفی نسبت به بودجه در بدنه دولت پذیرفتنی نیست و ما در تمام ارکان دولت چهاردهم مسئول کار یکدیگر و موظف به اجرای مصوبات دولت هستیم و وزرای دولت بخشنامه ها و نکات مدنظر را به مدیران میانی و زیر مجموعه خود اعلام کنند تا با وفاق و صمیمیت امور کشور را به جلو ببریم.

آقای عارف با تاکید بر اینکه موفقیت و همکاری دولت در تدوین بودجه در یک مدت زمان کوتاه و فشرده نشانگر وفاق، صمیمیت،‌ هماهنگی و همدلی همه بخش های دولت و مایه افتخار است،‌ به انتخاب استانداران به عنوان جلوه دیگری از وفاق و همدلی در دولت اشاره و خاطرنشان کرد: سیاست و تدبیر های لازم برای بررسی و انتخاب استانداران پیشنهادی در دولت اتخاذ شده است و راهبرد دولت بر این استوار است که تمامی لیست های پیشنهادی بررسی و بر اساس ضوابط معین استانداران انتخاب شوند.

وی تصریح کرد: استانداران با انتخاب چهره های شایسته و برجسته در حل مشکلات منطقه خود، در عمل وفاق را در جامعه نشان دهند و معتقدیم استانداران حاکم استان خود هستند و باید از همه پتانسیل کشور برای حل مشکلات مردم و توسعه و رشد اقتصادی استفاده کنند.

معاون اول رئیس جمهور از وزرای دولت خواست پس از نهایی شدن انتخاب استانداران ، آیین نامه های برنامه هفتم توسعه هر چه سریعتر به استانداران ابلاغ شود تا مسیر آینده کاری آنان روشن باشد.

آقای عارف خطاب به استانداران دولت چهاردهم تاکید کرد: از استانداران می خواهیم که اولویت های استانی خود را تا پایان سال مشخص کنند تا دولت بتواند در پایان سال به مردم گزارش دهد و کارنامه قابل قبولی در مسیر خدمت رسانی به مردم در انتهای سال داشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به حضور دکتر پزشکیان در روسیه برای شرکت در نشست سران «بریکس» و عضویت رسمی جمهوری اسلامی ایران در این اتحادیه مهم بین المللی تاکید کرد:‌ رئیس جمهوری در حاشیه این اجلاس مذاکرات بسیار خوبی با سران کشورهای مختلف انجام می دهند و افزایش ارتباطات با همسایگان و اتحادیه ها و تشکل های منطقه ای راهبرد و اولویت جدی دولت چهاردهم است و بدنه دولت نیز باید در این راستا برنامه ریزی و عمل کنند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.