۱۰ هزار نفر از کارکنان شوراهای حل اختلاف استخدام می‌شوند

خبرگزاری مهر چهارشنبه 02 آبان 1403 - 11:55
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور گفت: بزودی ۱۰ هزار نفر از کارکنان شوراهای حل اختلاف کشور استخدام می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور امروز در سفر به کرمان گفت: کارکنان شوراهای حل اختلاف حق بزرگی به گردن دستگاه قضائی دارند و خدمات زیادی به شکل افتخاری ارائه داده اند و بعضی از آن‌ها حدود ۲۰ الی ۲۲ سال سابقه کار دارند.

وی ادامه داد: بنابراین دستگاه قضائی وظیفه دارد نسبت به تعیین تکلیف آن‌ها اقدام کند و یکی از کارهای خوبی که در قانون جدید پیش بینی شده است؛ استخدام ۱۰ هزار نفر از این کارکنان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی بیان کرد: تلاش بر این است که با همکاری معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه تا انتهای سال ۱۴۰۳ و یا اوایل سال آینده، آزمون استخدامی این افراد برگزار شود.

وی اظهار کرد: برای کارکنانی که از این طریق نیز استخدام نشوند، جای نگرانی وجود ندارند و آن‌ها به همان سبک سابق به کارشان ادامه می‌دهند و در شوراها فعال خواهند بود؛ پاداش آن‌ها افزایش پیدا کرده است و به حد حقوق قانون کار رسیده است و بیمه آن‌ها تداوم خواهد داشت تا سابقه آن‌ها کامل شود و بازنشستگی نائل شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی با بیان اینکه تعداد کارکنان شوراهای حل اختلاف در سراسر کشور ۲۷ هزار نفر است، گفت: ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از کارکنان شوراهای حل اختلاف در شورای‌های حل اختلاف روستایی مشغول به کار هستند که شاغل به حساب نمی‌آیند؛ از حدود ۱۹ هزار نفر دیگری که داریم تعدادی از بازنشستگان هستند که آن‌ها نیاز به استخدام و ساماندهی ندارند؛ حدود ۱۴ هزار نفر داریم که نیازمند ساماندهی هستند که ۱۰ هزار نفر استخدام می‌شوند و بقیه هم مانند سابق ادامه کار می‌دهند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.