تداوم تمرد نظامیان صهیونیست از حضور در جنگ

خبرگزاری ایسنا چهارشنبه 02 آبان 1403 - 11:55
منابع رسانه‌ای عبری از اضافه شدن چند نظامی دیگر به کمپین تمرد از خدمت در اعتراض به عدم امضای توافق تبادل اسرا توسط مقامات رژیم صهیونیستی خبر داده‌اند.

به گزارش ایسنا، وبسایت عبری «واللا» در این باره گزارش داد: ۱۵ سرباز اسرائیلی دیگر نامه تمرد از خدمت در صورت عدم دستیابی به توافق تبادل اسرا را امضا کرده‌اند.

در همین راستا، روزنامه «جروزالم پست» نوشت: این سربازان با این اقدام به مجموعه ۱۳۸ نفری ملحق شدند که پیشتر این نامه را امضا کرده بودند.

این روزنامه صهیونیستی نوشت که برخی از امضاکنندگان نامه تمرد از خدمت اعلام کرده‌اند به حضور خود در ارتش پایان می‌دهند و برخی دیگر هشدار داده‌اند که در حال رسیدن به نقطه فروپاشی هستند.

در این نامه که برای «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر، «یوآو گالانت» وزیر جنگ و «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی ارسال شده است، امضاکنندگان خواستار پایان دادن به جنگ شده‌اند.

در این نامه آمده است: ما، نیروهای ذخیره، سربازان، افسران و نیروهای در حال انجام وظیفه، بدینوسیله اعلام می‌کنیم که نمی‌توانیم به این شیوه ادامه دهیم؛ چراکه جنگ غزه، برادران و خواهران اسیر ما را به اعدام محکوم می‌کند.

پیشتر روزنامه عبری هاآرتص نوشته بود، ارتش رژیم صهیونیستی تعلیق ده‌ها سرباز ذخیره که مخالفتشان را با تداوم خدمت نظامی‌ و عدم دستیابی به معامله تبادل اسرای صهیونیست در نوار غزه اعلام کرده بودند، آغاز کرده است.

این روزنامه عبری همچنین نوشت، ارتش رژیم صهیونیستی با سربازانی که نامه اعتراض‌آمیزی را امضا کرده و در آن خواستار انعقاد معامله تبادل اسرا شده و اعلام کرده بودند در صورت عدم حصول این توافق از خدمت نظامی امتناع خواهند کرد، تماس گرفته و آنها را در جریان تصمیم برای تعلیق قرار داد.

پیشتر نیز بنیامین نتانیاهو در این باره تاکید کرده بود که «پدیده امتناع از خدمت در ارتش باید به زور و همانطور که قانون اجازه می‌دهد ریشه‌کن شود.»

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.