نتایج اعلامی آزمایشگاه‌های سازمان ملی استاندارد فصل الخطاب است

خبرگزاری مهر چهارشنبه 02 آبان 1403 - 12:06
کرج- سرپرست پژوهشکده صنایع غذایی و فرآورده‌های کشاورزی پژوهشگاه استاندارد گفت: نتایج اعلامی آزمایشگاه‌های سازمان ملی استاندارد که توسط پژوهشگاه اداره می‌شوند، فصل الخطاب است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد فرجی صبح چهارشنبه در رویداد تبادل فناوری با محوریت چالش‌های موجود در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی که در سالن همایش‌های شهدای پردیس دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار شد، پژوهشگاه استاندارد را بازوی علمی و تحقیقاتی سازمان ملی استاندارد دانست و گفت: این پژوهشگاه اهداکننده نشان استاندارد به محصولات است.

سرپرست پژوهشکده صنایع غذایی و فرآورده‌های کشاورزی پژوهشگاه استاندارد مطرح کرد: بهره گیری صنایع و مراکز آموزشی و پژوهشی از ظرفیت‌های موجود و تعامل با محوریت این پژوهشگاه مسیرها را کوتاه‌تر و به تسریع در رفع چالش‌های حوزه صنعت کمک می‌کند تا بتوانیم بهره وری و سرعت عمل بیشتری داشته باشیم.

وی مطرح کرد: بر اساس ماده ۵ قانون تحقیقات و توسعه نظام استاندارد که در سال ۱۳۹۶ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، انجام تحقیقات در حوزه استانداردسازی به منظور به روزرسانی استانداردها و بومی سازی و ارتقای کیفیت آنها به پژوهشگاه استاندارد واگذار شد و صنایع می‌توانند از این طریق نسبت به، به روزرسانی فرآیندهای موجود اقدام کنند.

فرجی خاطرنشان کرد: محصولات جدیدی که می‌خواهند نشان استاندارد اخذ کنند، باید قبل از ورود به بازار چارچوب‌ها و استانداردهای لازم را داشته باشند. طبق ماده ۲۵ قانون مذکور، آزمایشگاه‌های سازمان ملی استاندارد که توسط پژوهشگاه استاندارد اداره می‌شوند، به جز موارد هسته‌ای، دارویی و پرتویی، آزمایشگاه مرجع ملی است و نتایج آنها فصل الخطاب است.

سرپرست پژوهشکده صنایع غذایی و فرآورده‌های کشاورزی پژوهشگاه استاندارد اظهار کرد: در ماده ۲۹ قانون مذکور نیز آمده که سازمان ملی استاندارد موظف است از طریق صنایع استانداردهای پیشرو را به منظور افزایش رقابت پذیری محصولات در دنیا تدوین و صنایع در زمینه صادرات از آنها استفاده کنند. همکاران ما در زمینه استانداردسازی محصولات دانش بنیان نیز می‌توانند به صنایع مشاوره دهند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.