فناوری جدید هواپیمای غیرنظامی را به جاسوس تبدیل می‌کند

خبرگزاری مهر چهارشنبه 02 آبان 1403 - 12:06
یک شرکت آمریکایی سیستمی را نمایش داده که قادر به پردازش انواع مختلف و انبوه داده های اطلاعاتی با کمک یک هواپیمای غیرنظامی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، شرکت نورتروپ گرومن به تازگی مرحله دوم از «سیستم سنجش و هدف گیری عمیق» (DSaT)را در رویداد «ونگارت ۲۴» به نمایش گذاشته است.

این فناوری می تواند یک هواپیمای غیرنظامی را به مرکز داده پرنده ای تبدیل کند که قادر به پردازش واقعی و در لحظه اطلاعات ماهواره ها، پهپادها و دیگر هواپیماهای مخصوص عملیات شناسایی است.

ونگارد ۲۴ آزمایشی سالانه است که توسط ارتش ایالات متحده برگزار می شود و شامل رزمایش دو هفته ای ارتش این کشور است.

DSaT یک سیستم پیشرفته است که داده های فضایی را برای شلیک‌های دقیق دوربرد در هوا جمع‌آوری می‌کند. این سیستم از پورتفولیوی «نورتروپ گرومن» برای فرایند جمع‌آوری اطلاعات فراتر از خط دید حسگرهای محلی استفاده می‌کند و داده‌ها را در یک هواپیمای غیرنظامی ادغام می‌کند.

مرحله دوم DSaT با سیستم تشخیص و بهره برداری با دقت بالا (HADES) ارتش همخوان می شود تا قابلیت های سنجش عمیق برای جنگ افزار را فراهم کند.

نورتروپ مدعی است با ترکیب این دو سیستم می توان راه حلی کامل برای اطلاعات، نظارت و شناسایی (ISR) ارائه کرد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.