پوست پرسپولیس کنده می‌شود

برترین‌ها چهارشنبه 02 آبان 1403 - 12:14
برنامه فشرده‌ای در پیش داریم. البته این فشردگی برای تیم‌های استقلال، سپاهان و تراکتور کمتر است و پرسپولیس با فشردگی بیشتری مواجه است.

ورزش سه: چالش‌های سازمان لیگ برای برنامه‌ریزی بیست و چهارمین دوره لیگ برتر بسیار است. از یک طرف زمان برگزاری مسابقات لیگ برتر از هفته یازدهم به بعد مبهم است و از سوی دیگر حضور ۴ نماینده کشورمان در لیگ نخبگان آسیا و لیگ سطح ۲ آسیا باعث شده تا مسئولان در برنامه‌ریزی زمانی دچار مشکل شوند. از سوی دیگر تیم ملی هم باید در مسابقات مقدماتی جام جهانی حضور یابد و این موضوع نشان می‌دهد که تیم‌ها با برنامه فشرده‌ای روبه‌رو خواهند بود.

پوست پرسپولیس کنده می‌شود

امیرحسین روشنک، مسئول برگزاری مسابقات لیگ، در خصوص چالش‌های سازمان لیگ به «ایران ورزشی» می‌گوید: «امروز تکلیف زمان برگزاری مسابقات لیگ از هفته یازدهم تا نیم فصل مشخص می‌شود، علاوه بر این زمان دیدارهای معوقه را اعلام خواهیم کرد. ما چالش‌های زیادی داریم و تلاش می‌کنیم تا ایده‌آل‌ترین برنامه را داشته باشیم البته برنامه‌ریزی فشرده مطلوب ما نیست و با رویکرد ملی به موضوع برنامه‌ریزی مسابقات نگاه می‌کنیم چرا که نمایندگان کشورمان باید در آسیا بازی کنند که مسابقات آنها ملی محسوب می‌شود.»

او صحبت‌های خود را این‌گونه ادامه می‌دهد: «در واقع لیگ نخبگان و لیگ سطح 2 آسیا یکی از همین چالش‌ها محسوب می‌شود و 4 نماینده ما در این مسابقات حضور دارند و این باعث می‌شود تا برنامه فشرده‌ای داشته باشیم. البته این فشردگی برای تیم‌های استقلال، سپاهان و تراکتور کمتر است و پرسپولیس با فشردگی بیشتری مواجه است به این دلیل که پرسپولیس 2 بازی معوقه دارد که البته تعویق بازی‌ها خواسته مسئولان تیم بوده و به سازمان لیگ مربوط نمی‌شود.»

مسئول برگزاری مسابقات لیگ بیان می‌کند: «امسال برای برنامه‌ریزی بیشترین چالش را داریم و هیچ دوره‌ای از مسابقات لیگ برتر تا این حد فشرده نبود. فرمت مسابقات باشگاه‌های آسیا نسبت به سال‌های گذشته تغییر کرده و در سال‌های قبل تنها نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشتند، اما حالا ما لیگ نخبگان و لیگ سطح 2 آسیا را در پیش داریم که مسابقات متفاوتی هستند و زمان برگزاری‌شان یکی نیست. چالش اصلی ما در برنامه‌ریزی آماده‌سازی ورزشگاه‌ها و چمن ورزشگاه‌هاست، موضوعی که باعث می‌شود تا تیم‌ها بیشتر از گذشته در سفر باشند.»

روشنک با اشاره به تغییرات لیگ نخبگان نسبت به لیگ سطح ۲ آسیا می‌افزاید: «پیش از این تیم‌ها در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا 8 بازی انجام می‌دادند، اما حالا تعداد بازی‌های مرحله مقدماتی به 10 بازی رسیده است که این یعنی دو بازی بیشتر، این یکی از چالش‌های ما برای برنامه‌ریزی است. تیم‌ها در برخی از هفته‌ها باید 2 بازی انجام دهند و در واقع می‌شود هر 4 روز یک بازی، البته در نیم‌فصل دوم شرایط بهتری خواهیم داشت.»

مسئول برگزاری مسابقات لیگ می‌گوید: «بازی در زمین ثالث هم یکی دیگر از چالش‌های ماست چرا که حالا تیم‌ها باید برای بازی‌های خانگی خود هم در سفر باشند و برای این موضوع یک روز به زمان برگزاری مسابقات‌شان اضافه می‌شود. در این بین تیم ملی را هم داریم که البته بازی‌های تیم ملی در فیفادی برگزار می‌شود و این موضوع از قبل پیش‌بینی شده بود. تیم ملی در آبان ماه دو بازی در پیش دارد و پس از آن بازی‌های تیم ملی متوقف می‌شود تا اسفندماه سال‌جاری که تیم ملی در هفته هفتم باید به مصاف سایر رقبا برود.»

 

منبع خبر "برترین‌ها" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.