برگزاری ششمین سرشماری عمومی کشاورزی با ۲۹۰ نفر آمارگیر در مرکزی

خبرگزاری مهر چهارشنبه 02 آبان 1403 - 12:14
اراک- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی گفت: ششمین سرشماری عمومی کشاورزی این استان با حضور ۲۹۰ نفر آمارگیر و عوامل اجرایی، همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

گزارش خبرنگار مهر، نوربخش عسکری پیش از ظهر چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: در برنامه هفتم توسعه، رشد سالانه ۵.۵ درصدی برای بخش کشاورزی، ۱۳ درصد در بخش معدن، ۸.۵ درصد در بخش صنعت، ۹ درصد در بخش ساختمان، ۱۱ درصد در بخش ارتباطات و ۶.۵ درصد در سایر خدمات برنامه ریزی شده است.

عسکری با اشاره به اینکه سهم شاغلان بخش کشاورزی کشور ۲۶ درصد است، افزود: استان مرکزی با ۲ و ۶ دهم درصد، رتبه ۱۹ ارزش افزوده بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

وی تولیدات ۱۱ محصول زراعی، باغی دامی مرکزی را جزو ۱۰ استان برتر کشور اعلام کرد و گفت: ۷۹ درصد از فعالان کشاورزی استان مرکزی در بخش زراعت و باغداری فعالیت دارند.

عسکری افزود: دستور اجرای ششمین سرشماری عمومی کشاورزی کشور، اول شهریورماه امسال از سوی رئیس جمهور اعلام و مقرر شد این مهم از ۱۲ آبان ماه جاری در راستای نیاز سنجی بخش کشاورزی، سطح زیر کشت، میزان مصرف، تولید، صادرات، نیاز واردات و سایر موارد مرتبط با این بخش آغاز شود.

وی تصریح کرد: استان مرکزی در زمینه مساحت زیر کشت گلخانه رتبه پنجم، تولید گل و گیاهان زینتی رتبه دوم، تولید گاو و گوساله رتبه هفتم و تولید شیر در گاوداری‌های صنعتی رتبه دهم را دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی خواستار همکاری بیشتر رسانه‌ها در برگزاری سرشماری شد و گفت: ششمین سرشماری عمومی کشاورزی استان مرکزی با حضور ۲۹۰ نفر آمارگیر و عوامل اجرایی، همزمان با سراسر کشور به مدت ۴۵ روز در این استان برگزار می‌شود.

عسکری افزود: اولین سرشماری کشاورزی ایران در سال ۱۳۵۲ و آخرین آن در ۱۳۹۳ برگزار شده، بنابراین همه ظرفیت‌های استان برای برگزاری این سرشماری بکار گرفته می‌شود.

وی از انتشار فصل‌نامه تخصصی گفتمان پیشرفت استان مرکزی برای نخستین‌بار به شکل الکترونیکی خبر داد و گفت: این استان به عنوان قطب صنعتی در کشور مطرح است و این در حالی است که در بخش کشاورزی نیز پتانسیل‌های زیادی دارد که باید مورد توجه ویژه باشد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.