۱۲۴۵ افغانستانی در زندان‌های استان تهران هستند/ جرم ۴۲۳ نفر آنها «سرقت» است

خبرگزاری ایسنا چهارشنبه 02 آبان 1403 - 12:19
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران با بیان اینکه در حال حاضر مجوز جدید برای اتباع صادر نمی‌شود، گفت: یک هزار و ۲۴۵ تبعه افغانستان در زندان‌های استان تهران محبوس هستند که جرم ۴۲۳ نفر از آنها سرقت است.

به گزارش ایسنا، ابوالفضل نیکوکار در نشست خبری با بیان اینکه اتباع بیگانه برای میزبان فرصت و تهدید محسوب می‌شود، اظهار کرد: مطابق اطلاعات و آمار اداره کل اتباع استانداری تهران، یک میلیون و ۲۰۹ هزار و ۹ نفر  تبعه مجاز و ۳۰۳ هزار و ۲۵۲ تبعه غیر مجاز در استان تهران ساکن هستند. همچنین اکنون ۴۵۰ هزار و ۲۶۲ تبعه مجاز و ۱۱۲ هزار و ۵۶۶ تبعه غیر مجاز در شهر تهران وجود دارد.

وی درباره اشتغال اتباع بیگانه در کشور افزود: مطابق قانون کار، به کارگیری اتباع چه مجاز و چه غیرمجاز جرم است و اداره کار مسئولیت دارد تا برای آنها پروانه صادر کند و اکنون اداره اتباع و اداره کار در حال بررسی هستند تا به این افراد طبق شرایط مشخص مجوز فعالیت داده شود.

وی با بیان اینکه اکنون مجوز جدید برای اتباع صادر نمی‌شود، گفت:  یک هزار و ۲۴۵ تبعه افغانستانی در زندان‌های استان تهران محبوس هستند که جرم ۴۲۳ نفر از آنها سرقت است.

ادامه دارد...

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.