جلوگیری از خطرات ژئوپلیتیکی با ارز ملی

خبرگزاری ایسنا چهارشنبه 02 آبان 1403 - 12:22
رئیس‌جمهور روسیه اظهار کرد: تسویه حساب‌ها با ارز ملی خطرات ژئوپلیتیکی را کاهش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، ولادیمیر پوتین، بر لزوم تقویت تسویه حساب‌های تجاری با ارزهای محلی در میان کشورهای بریکس تاکید کرد.

رئیس‌جمهور روسیه معتقد است چنین اقدامی استقلال مالی کشورهای عضو بریکس را تقویت می‌کند و خطرات ژئوپلیتیکی را کاهش می‌دهد.

ولادیمیر پوتین در دیدار با دیلما روسف، رئیس بانک توسعه جدید گفت: تسویه حساب‌ها با ارز ملی، توسعه اقتصادی جدا از سیاست را در دنیای امروز امکان‌پذیر خواهد کرد.

پیش از این، پوتین در مورد خطرات پذیرش پیش از موعد ارز واحد در میان کشورهای بریکس هشدار داده بود و این ایده هنوز در دست بررسی است.

با رشد پرداخت‌ها به ارزهای محلی این امکان فراهم می‌شود که کارمزد پرداخت بدهی کاهش یابد، استقلال مالی کشورهای عضو بریکس نیز صعود کند و همچنین خطرات ژئوپلیتیکی را تا حد ممکن کاهش می‌دهد.

پوتین همچنین خاطرنشان کرد که بانک توسعه جدید از سال ۲۰۱۸ تاکنون ۱۰۰ پروژه به ارزش ۳۳ میلیارد دلار را تامین مالی کرده است.

رئیس جمهور روسیه گفت: به‌عنوان کشوری که امسال ریاست برجام را برعهده دارد، ما منتظر مشارکت فعال شما در نشست سران بریکس در کازان هستیم و دیلما روسف قرار است با رهبران شرکت‌کنندگان برجام دیدار کند و توافقی انجام دهد.

او افزود: ما برای کارهایی که بانک توسعه جدید در سال‌های اخیر انجام داده است احترام زیادی قائل هستیم و به‌طور کلی، موسسه مالی خوب، در حال توسعه و امیدوارکننده است.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.