عفو و بخشش محکوم به قصاص در دزفول

خبرگزاری مهر چهارشنبه 02 آبان 1403 - 12:26
اهواز - رئیس دادگستری خوزستان گفت: با همت و تلاش اعضای شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف دزفول، اولیای دم از قصاص قاتل فرزند خود صرف نظر کردند و این پرونده پس از پنج سال منتهی به صلح و سازش شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی دهقانی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در گفت و گویی رسانه‌ای بیان کرد: سال ۱۳۹۸ قتلی در شهر میانرود از توابع شهرستان دزفول بر اثر اختلاف ملکی و خانوادگی بین دو طایفه اتفاق می‌افتد و این حادثه منجر به تشدید اختلافات میان این ۲ طایفه شد.

وی افزود: قاتل پس از طی مراحل قانونی به قصاص نفس محکوم و خانواده مقتول اصرار به اجرای حکم داشتند که با توجه به ابراز ندامت و پشیمانی قاتل از بزه خود و درخواست خانواده وی، پرونده جهت صلح و سازش به شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف دزفول ارجاع شد.

رئیس دادگستری خوزستان گفت: اعضای این شعبه با تشکیل کارگروهی و با استفاده از ظرفیت صلح یاران، سران و بزرگان عشایر، با تشکیل جلسات متعدد با بزرگان طرفین و اولیای دم، زمینه مصالحه را فراهم و در همین راستا از گسترش دامنه اختلافات پیشگیری به‌عمل آمد.

وی ضمن تقدیر از اولیای دم در عفو و بخشش محکوم به قصاص و اعضای شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف دزفول و افرادی که در حل و فصل این پرونده تلاش کردند، اظهار کرد: خوشبختانه این پرونده پس از پنج سال اختلاف منتهی به صلح و سازش شد.

دهقانی عنوان کرد: هر چه پرونده‌های وارده به محاکم با صلح و سازش مختومه شوند، آثار آنها در افزایش امنیت و آرامش جامعه بیشتر نمود می‌کند و این یکی از اهداف بسیار مهم قوه قضائیه برای تحقق سند تحول و تعالی قضائی است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.