هوش مصنوعی جدید Runway برای شبیه‌سازی حالات چهره در انیمیشن‌ها معرفی شد [تماشا کنید]

دیجیاتو چهارشنبه 02 آبان 1403 - 12:32
این ابزار رایگان است و به‌تدریج در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. The post هوش مصنوعی جدید Runway برای شبیه‌سازی حالات چهره در انیمیشن‌ها معرفی شد [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

استارتاپ هوش مصنوعی Runway قابلیت جدیدی با نام «Act-One» را معرفی کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد با دوربین خود ویدیویی را ضبط کنند و سپس حالات چهره افراد را با دقت بسیار زیادی در قالب یک شخصیت انیمیشنی تولید‌شده توسط هوش مصنوعی نمایش دهند.

طبق توضیحات وب‌سایت Runway، این ابزار رایگان از امروز به‌تدریج در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت و برای ما این موضوع با برچسب «به‌زودی» مشخص شده است. ویدیو زیر برای معرفی این قابلیت منتشرشده که عملکرد خارق‌العاده آن در بازسازی حالات چهره را نشان می‌دهد.

نمایش خیره‌کننده ابزار هوش مصنوعی جدید Runway

همچنین درحالی‌که هرکسی با یک حساب کاربری Runway می‌تواند از این قابلیت استفاده کند، اما باید اعتبار کافی برای تولید ویدیو با مدل «Gen-3 Alpha» را که اوایل امسال معرفی شد، داشته باشید.

هرچند این قابلیت درحال‌حاضر به‌طور محدود در دسترس قرار گرفته، اما در شبکه‌های اجتماعی استقبال بسیار خوبی از آن شده است. Allen.T که در ساخت ویدیو با هوش مصنوعی تخصص دارد، از ابزار جدید Runway به‌عنوان یک «برگ برنده» یاد کرده است.

«کریستوبال والنزوئلا»، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل Runway به VentureBeat می‌گوید که این ویژگی در‌حال‌حاضر بیشتر روی حالات صورت تمرکز دارد. بااین‌وجود، شاید در آینده Runway به بازسازی حرکات بدن نیز توجه کند.

ابزار هوش مصنوعی

مدل‌های هوش مصنوعی تولید ویدیو که اولین‌بار در اواخر سال 2022 عرضه شدند، از آن زمان تاکنون از نظر واقع‌گرایی، وضوح و وفاداری به دستورات یا توضیحات کاربران پیشرفت‌های زیادی کرده‌اند. اما یکی از زمینه‌هایی که همچنان با محدودیت همراه بوده، به‌تصویر کشیدن واقع‌گرایانه حالات چهره است.

Runway با Act-One قصد دارد فرایند پیچیده نمایش حالت چهره در ویدیوهای تولیدشده با هوش مصنوعی را به‌مراتب ساده‌تر کند. با کمک این ابزار جدید، سازندگان می‌توانند شخصیت‌های انیمیشینی را در سبک‌ها و طرح‌های مختلف تولید کنند و حالا بدون نیاز به ابزارهای موشن کپچر می‌توانند حالات چهره آن‌ها را نیز به‌طور کاملاً واقعی خلق کنند. با این شرایط، Act-One می‌تواند برای انیماتورها، توسعه‌دهندگان بازی و فیلمسازان مزایای زیادی داشته باشد.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.