حذف حساب‌های ردیاب هواپیماهای ایلان ماسک و زاکربرگ در اینستاگرام

خبرگزاری ایسنا چهارشنبه 02 آبان 1403 - 12:52
شرکت متا، حساب‌های کاربری متعدد را که در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و تردز، برای ردیابی هواپیماهای جت افراد معروف از جمله مارک زاکربرگ، مدیرعامل این شرکت استفاده شده بودند، حذف کرد.

به گزارش ایسنا، این حساب‌ها که به اطلاعات عمومی برای ردیابی مکان جت و انتشار دی اکسید کربن آنها متکی هستند، هفته جاری، پس از به‌روزرسانی سیاست حفظ حریم خصوصی شرکت متا، بدون هشدار قبلی، ممنوع شدند. حساب‌هایی که حذف شدند، هواپیماهای افراد مشهور مانند زاکربرگ، جف بزوس، مدیرعامل سابق آمازون و ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت‌های تسلا و ایکس را ردیابی می‌کردند.

متا برای توجیه این تغییر، به توصیه هیئت نظارت خود که وظیفه بررسی مقررات و پست‌های بحث برانگیز شرکت را بر عهده دارد، اشاره کرد. بر اساس توصیه مربوط به اوایل سال ۲۰۲۲، شرکت متا باید «اطلاعات خصوصی مسکونی » را از سایت خود حذف کند؛ حتی اگر این اطلاعات به شکل عمومی در دسترس باشد.

سخنگوی شرکت متا در بیانیه‌ای گفت: با توجه به خطر آسیب فیزیکی به افراد و مطابق با توصیه هیئت نظارت مستقل، ما این حساب‌ها را به دلیل نقض سیاست حفظ حریم خصوصی خود غیرفعال کرده‌ایم.

بر اساس گزارش بلومبرگ، بسیاری از  این حساب‌های حذف شده، توسط جک سویینی اداره می‌شد که دانشجوی کالج فلوریدا بوده و با ردیابی جت‌های افراد مشهور، شهرت یافته است. سویینی در نامه ای که به حساب تردز خود ارسال کرد، گفت: هیچ مکاتبه‌ای با متا درباره ممنوعیت‌ها قبل از اعمال آنها نداشته است. وی گفت: این پلتفرم‌ها بدون شفافیت کار می‌کنند و به نظر می‌رسد که تصمیمات خودسرانه می‌گیرند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.