بعضی قوانین و مقررات دست و پای تولید کننده را بسته‌اند

خبرگزاری مهر چهارشنبه 02 آبان 1403 - 12:56
کرمان_ معاون اقتصادی استاندار کرمان گفت:بعضی از قوانین و مقررات دست و پای تولید کننده را بسته‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، امیرحسن زاده، در مراسم تجلیل از کارآفرینان برتر شهرستان رفسنجان که در محل خانه تاریخی حاج آقا علی برگزار شد گفت: باید مقررات مزاحم در حوزه تولید شناسایی و در جهت رفع آنها اقدام شود، چرا که بعضی از قوانین و مقررات دست و پای تولید کننده را بسته اند و این موضوع از طریق نمایندگان محترم در مجلس شورای اسلامی قابل حل است.

وی افزود: تسهیلات اشتغالزایی بسیار می‌تواند در جهت تولید مفید باشد، اما باید مراقبت شود تا این تسهیلات به هدف واقعی برسد و این موضوع توسط معاونت اقتصادی رصد خواهد شد.

حسن زاده، با بیان اینکه در استان کرمان ۱۰ میلیون تن محصول کشاورزی داریم که بسیار ظرفیت بزرگی است گفت: بازارهای کشورهای پاکستان و هند و مسلمانان این کشورها می‌توانند بسیار هدف خوبی برای صادرات محصولات ما اعم از کشاورزی و صنعتی باشد و تولید کنندگان ما باید به فکر صادرات باشند تا بتوانند بهترین کیفیت و قیمت را ارائه دهند.

وی تصریح کرد: تولید دانش می‌تواند برای ما تولید ثروت کند و در این خصوص معادن بزرگ استان کرمان باید حتماً به صنایع پایین دستی ورود کنند، چرا که ارزش افزوده واقعی در صنایع پایین دستی ایجاد می‌گردد.

معاون اقتصادی استاندار کرمان ادامه داد: فروش کاتد مس برای ما خام فروشی محسوب می‌شود، چرا که محصولات تولیدی از کاتد مس ارزش افزوده واقعی را ایجاد می‌کند و کار صنایع بزرگ این است که به صنایع پایین دستی کمک کند و آنها را حمایت کند و در این مسیر ریل گذار باشد.

حسن‌زاده، افزود: خانه حاج آقا علی رفسنجان ظرفیت بسیار زیادی در گردشگری دارد و باید به عنوان یک برند گردشگری در رفسنجان مطرح شود تا علاقه مندان گردشگری با این اثر تاریخی آشنا شوند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.