۵.۵ درصد شرکت‌های دانش بنیان در بخش کشاورزی فعالیت دارند

خبرگزاری مهر چهارشنبه 02 آبان 1403 - 12:59
کرج- قائم مقام ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان غذا و کشاورزی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: حدود ۵ و نیم درصد شرکت‌های دانش بنیان در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، ارژنگ جوادی ظهر چهارشنبه در حاشیه رویداد تبادل فناوری با محوریت چالش‌های موجود در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی که در دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: ما قبلاً در این معاونت در حوزه غذا و کشاورزی پراکنده کار می‌کردیم اما اکنون بیشتر تمرکز بر روی محصولات خاص از جمله پزشکی و دارویی است.

وی با اشاره به اینکه همیشه انتظار داشتیم که این معاونت به این بخش‌ها بپردازد، عنوان کرد: این ستاد شکل گرفته که بر حوزه‌های مربوط به امنیت غذایی کشور تمرکز کند؛ این امر یک گام رو به جلو بود که موجب ایجاد انگیزه و امید در شرکت‌های دانش بنیان و جهت دهی به آنها و حمایت برای ایجاد شرکت‌های دانش بنیان جدید در راستای چالش‌های موجود در کشور شد.

قائم مقام ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان غذا و کشاورزی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه اقتصاد دانش بنیان باید به تولید انبوه و راه اندازی خطوط تولید بینجامد، اظهار کرد: این امر می‌تواند موجب تقویت اقتصاد دانش بنیان کشور شود، به همین دلیل این عبارت به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد مربوطه افزوده شد.

جوادی با اشاره به اینکه اولویت ما موضوعاتی هستند که یک جریان دانش بنیان در کشور به راه بیندازند، مطرح کرد: در بخش کشاورزی تعداد شرکت‌های دانش بنیان نسبت به زیست بوم دانش بنیانی کشور اندک است که باید تقویت شود. با وجود این ستاد و حمایت‌های قاطع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از بخش غذا و کشاورزی، این زیست بوم روز به روز تقویت و جهت دهی می‌شود.

وی با بیان اینکه ظرف یکی دو ماه آینده، پروژه‌های بزرگ کشور که موجب رفع نیاز ارزی کشور و صرفه جویی ارزی بالا می‌شوند، به بهره برداری می رسند، خاطرنشان کرد: این ستاد و معاونت یک سبد حمایتی برای شرکت‌های دانش بنیان حوزه کشاورزی در نظر گرفته شده که از آن جمله می‌توان به اعطای تسهیلات کم بهره و معافیت مالیاتی شرکت‌های مربوطه اشاره کرد.

قائم مقام ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان غذا و کشاورزی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با بیان اینکه حدود ۵ و نیم درصد شرکت‌های دانش بنیان در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند، گفت: ما به دنبال آن هستیم که این سهم صددرصد افزایش یابد و به یک هزار شرکت برسد که فکر می‌کنم ظرف یک سال آینده این اتفاق عملیاتی شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.