امکان ذخیره مخاطبان واتس آپ در داخل برنامه فراهم شد

فرارو چهارشنبه 02 آبان 1403 - 13:11
کاربران واتس‌اپ از حالا به بعد راحت‌تر به مخاطبان خود در نسخه‌های مختلف واتس‌اپ دسترسی خواهند داشت.

واتس‌اپ به‌تازگی قابلیتی معرفی کرده که کاربران به کمک آن می‌توانند مخاطبانشان را در خود برنامه ذخیره کنند؛ بنابراین اگر به گوشی دسترسی نداشته باشید یا دستگاه جدیدی به اکانت واتس‌اپ خود متصل کنید، می‌توانید مخاطبانی را که در فضای ابری این پیام‌رسان ذخیره شده‌اند، ببینید.

به گزارش دیجیاتو، تا امروز واتس‌اپ از همگام‌سازی مخاطبان برای نمایش آن‌ها در برنامه استفاده می‌کرد؛ اگر شخص جدیدی به شما پیام می‌داد و می‌خواستید اطلاعات او را ذخیره کنید، این داده‌ها به‌طورکلی در گوشی شما (بخش مخاطبان) ثبت می‌شد.

اکنون ویژگی جدید این پیام‌رسان به کاربران این امکان را می‌دهد که به مخاطبین خود در هر نسخه، ازجمله نسخه‌های ویندوز و تحت وب، دسترسی داشته باشند و داده‌هایشان را ذخیره کنند. همچنین امکان همگام‌سازی مخاطبان جدید واتس‌اپ با گوشی‌تان هم همچنان فراهم است.

سایر قابلیت‌های جدید واتس‌اپ

پیام‌رسان متا سال گذشته در آپدیتی امکان استفاده از دو اکانت را در یک گوشی فراهم کرد. داشتن یک اکانت واتس‌اپ مجزا به شما کمک می‌کند مخاطبان مرتبط با آن حساب را مستقل از دیگران یا مخاطبان اکانت‌های دیگر ذخیره کنید.

علاوه‌براین، واتس‌اپ سیستم ذخیره‌سازی رمزگذاری‌شده جدیدی با نام اختصاری «IPLS» توسعه داده تا ذخیره‌سازی امن داده‌های کاربران را ممکن کند. زمانی که کاربران مخاطبی را ذخیره می‌کنند، سیستم IPLS خودکار رمزنگاری را انجام می‌دهد؛ رمزنگاری اطلاعات مخاطب به ما اطمینان می‌دهد داده‌ها با امنیت بالاتری در برنامه ثبت می‌شوند. همچنین بازیابی اطلاعات نیز مبتنی‌بر تأیید هویت کاربر است.

گذشته از این، واتس‌اپ با «Cloudflare» برای حفظ امنیت داده‌های ذخیره‌شده کاربران همکاری می‌کند. متا اظهار کرده این مرحله با هدف تضمین امنیت داده‌ها و جلوگیری از ویرایش آن‌ها توسط اشخاص دیگر پیش می‌رود.

همچنین این شرکت در وبلاگ خود اعلام کرده قابلیت ذخیره‌سازی مخاطب در خود برنامه، امکان ذخیره‌سازی مخاطبان جدید براساس آیدی را هم فراهم می‌کند و به نمایش شماره خود هنگام چت با دیگران نیاز نخواهید داشت. این ویژگی در آینده عرضه خواهد شد.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.