کمیته‌های مقاومت فلسطین: اظهارات بلینکن دفاع از رژیم اشغالگر و اقدامات تروریستی آن است

خبرگزاری ایسنا چهارشنبه 02 آبان 1403 - 13:16
کمیته‌های مقاومت فلسطین اظهارات وزیر خارجه آمریکا در دیدار با مقامات رژیم اشغالگر را دفاع از رژیم صهیونیستی و اقدامات تروریستی آن علیه ملت‌های فلسطین و لبنان دانست.

به گزارش ایسنا، کمیته‌های مقاومت فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: اظهارات آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه جنایتکار آمریکا ادامه فریب و نیرنگ و گمراه‌سازی و دفاع از رژیم صهیونیستی و اقدامات تروریستی آن علیه ملت‌های فلسطین و لبنان است. همه جهان به خوبی می‌دانند که مانع واقعی مذاکرات، بنیامین نتانیاهوی جنایتکار است که از ترس فروپاشی ائتلاف حاکم و کابینه جنایتکارش به دنبال طولانی کردن جنگ است.

طبق گزارش سما، در این بیانیه آمده است: هرگونه پیشنهاد یا راه حلی که منجر به توقف همه جانبه جنگ، عقب نشینی کامل از نوار غزه، بازسازی و معامله واقعی تبادل اسرا نشود، جای بحث و گفت‌وگو ندارد. زیرا دشمن ما خیانتکار، بدخواه و غیرقابل اعتماد است. بلینکن جنایتکار وقتی چندین بار بعد از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار به دنبال شلیک موشک‌های مقاومت به تل‌آویو و حومه آن مخفی می‌شود، از چه موفقیتی صحبت می‌کند؟

در ادامه این بیانیه آمده است: ما بار دیگر تاکید می‌کنیم که مرحله بعد از جنگ یک مرحله کاملا فلسطینی بدون دخالت رژیم صهیونیستی یا دشمن آمریکایی یا هرگونه نیروی خارجی است. کسی که درباره این مرحله تصمیم می‌گیرد نیروهای مقاومت و ملت ثابت قدم ما هستند. بلینکن و دولت جنایتکار او یکی از ارکان و پایه‌های تجاوز به مردم ما هستند و در جنگ، کشتار، نسل کشی، پاکسازی نژادی و کوچاندن در کنار رژیم نازی صهیونیستی شریک هستند.

بلینکن سه‌شنبه در دیدار با «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی گفت شهادت «یحیی السنوار» رهبر حماس در غزه فرصتی برای برقراری آتش‌بس، آزادی اسرای صهیونیستی و تأمین امنیت رژیم صهیونیستی است.

وی گفت در این سفر با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی مرحله انتقالی نوار غزه پس از جنگ فعلی را بررسی کرد و این اطمینان خاطر را دریافت کرد که جدایی شمال غزه در برنامه تل‌آویو نیست.

بلینکن گفت: از خانواده‌های گروگان‌های صهیونیستی در غزه حمایت می‌کنیم و برای آزادی این گروگان‌ها تلاش می‌کنیم. معتقدیم قتل السنوار فرصتی برای توقف جنگ غزه است.

وی افزود در این سفر در مورد اقدامات پس از جنگ در غزه صحبت کرده است و قرار است در رابطه با همین موضوع با شرکای آمریکا در منطقه گفتگو کند.

این در حالی است که «اسامه حمدان» عضو ارشد حماس سه‌شنبه تأکید کرد مرحله پساجنگ غزه کاملا یک موضوع داخلی است و ملت فلسطین تصمیم گیرنده خواهند بود.

آنتونی بلینکن سه شنبه برای بار یازدهم پس از شروع جنگ غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به اراضی اشغالی سفر کرد و قرار است به قطر، اردن و عربستان هم برود.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.