راه‌اندازی باشگاه شنوندگان نابینا/ همکاری با روشندلان در تولید برنامه‌

خبرگزاری ایسنا چهارشنبه 02 آبان 1403 - 13:22
مدیر شبکه رادیویی تهران از راه‌اندازی باشگاه شنوندگان نابینا خبر داد که قرار است از ظرفیت این قشر از جامعه در تولیدات برنامه‌های رادیو تهران بهره برده شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، حمیدرضا صحراگرد ـ مدیر شبکه رادیویی تهران ـ در مراسم تقدیر انجمن نابینایان کشور از شبکه رادیویی تهران به پاس سال‌ها حمایت و پشتیبانی از جامعه نابینایان کشور به ویژه در تهیه و پخش برنامه «شش نقطه» بیان کرد: یکی از برنامه‌های در دست اقدام، راه‌اندازی باشگاه مخاطبان نابینایان در رادیو تهران است، زیرا می‌توان از توانمندی و ظرفیت قشر نابینایان کشور در ساخت تولیدات برنامه های رادیویی بهره برد. ضمن اینکه همکاران نابینا در رادیو تهران در بخش های مختلف مشغول به فعالیت هستند. همچنین برنامه «شش نقطه» با گویندگی اشکان آذر ماسوله روانه آنتن می شود که او هم نابیناست.

مدیر شبکه رادیویی تهران عنوان کرد: با توجه به این که قشر بسیاری از جامعه را نابینایان، ناشنوایان یا معلولان و ... تشکیل می دهند، ما علاوه بر بهره بردن از توانمندی‌های آنها، خودمان هم وظیفه‌ای در قبال آنها داریم. تلاش کردیم رسالت اجتماعی خود را در رادیو تهران به درستی انجام بدهیم. امیدوارم برنامه «شش نقطه» که هشت سال از زمان تولدش گذشته بر مخاطبان اثرگذار باشد.

صحراگرد بیان کرد: امیدوارم صاحبان سرمایه، کارخانه داران و ... به ظرفیت های عظیم این قشر از جامعه توجه داشته باشند. بسیاری از نابینایان از قشرهای تحصیلکرده هستند و افراد زیادی از این قشر مهارت‌های تخصصی دارند. در شبکه رادیویی تهران یکی از نابینان در واحد طرح و برنامه ریزی شبکه مشغول به فعالیت است. همچنین همکار دیگری که نابینا است به عنوان مشاور فعالیت دارد. در بخش برنامه سازی هم دوستان نابینا با ما همکاری دارند.

در بخشی از این جلسه، منصور شادکام ـ قائم مقام انجمن نابینای کشور ـ گفت: «شش نقطه» یکی از برنامه های قدیمی رادیو تهران است که از سال ۱۳۹۵ به افراد نابینا اختصاص یافته است، برنامه ای که ۴۰۰ قسمت از آن به پخش رسیده است.

قائم مقام انجمن نابینای کشور در پایان از حمایت‌های حمیدرضا صحراگرد، مدیر شبکه رادیویی تهران قدردانی کرد.

اشکان آذرماسوله، مجری و تهیه کننده نابینا و همسرش الهه واحدی سردبیر کم بینای «شش نقطه» به همراه جمعی از نابینایان هنرمند طی این هشت سال با پیگیری مطالبات و دغدغه های نابینایان روی موج اف. ام ردیف ۹۴ مگاهرتز همراه مخاطبان بودند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.