دستاوردهای چشم‌گیری در زمینه استاندارد کسب شده است

خبرگزاری مهر چهارشنبه 02 آبان 1403 - 13:41
سمنان- معاون توسعه مدیریت، امور حقوقی و مجلس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: علیرغم اینکه شاید قدری در زمینه استاندارد با جهان فاصله داریم اما دستاوردهای چشم‌گیری کسب شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، داوود روشنی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست روز جهانی استاندارد که به میزبانی استانداری سمنان برگزار شد، ضمن اشاره به شرایط استاندارد سازی در کشورمان، تاکید کرد: امروز بحث استاندارد یکی از مهمترین نقش‌ها را در زندگی انسان ایفا می‌کند و طبیعتاً در کشورمان هم توجه خوبی به این اصل وجود دارد.

وی با بیان اینکه استاندارد یک نقش جمعی برای آحاد جامعه دارد، افزود: استاندارد در تمامی جوامع در حال نهادینه سازی است و به دنبال روش‌هایی برای بهبود زندگی انسان می‌گردد.

معاون سازمان استاندارد ایران با بیان اینکه دستاوردهای خوبی در زمینه استاندارد در کشورمان به دست آمده است، تاکید کرد: این دستاوردها را مرهون تلاش‌های تولید کنندگان و متخصصان داخلی هستیم.

روشنی با بیان اینکه علیرغم اینکه قدری با استانداردهای جهانی فاصله داریم اما نسبت به سال‌های قبل بسیار توانسته‌ایم شاهد دستاوردهای خوبی در زمینه استاندارد باشیم، گفت: استان سمنان در بحث استاندارد یکی از استان‌های بسیار موفق بوده و رتبه‌های شاخص را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: استان سمنان بیش از دو هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی دارد و این نشان می‌دهد که مقوله استاندارد در این استان تا چه اندازه می‌تواند اثرگذار و جدی باشد و مدیران این مجموعه نیز توجه خاصی به مسئله استاندارد داشته باشند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.