علوم پزشکی مازندران ۵۰۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد

خبرگزاری مهر چهارشنبه 02 آبان 1403 - 13:56
ساری- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران بدهی این دانشگاه به بخش های مختلف را پنج هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق رضایی ظهر چهارشنبه در آئین معارفه خود با بیان که بیش از ۲۳ هزار نفر در حوزه بهداشت و درمان در استان مازندران شاغل هستند، گفت: جهت گیری ما در دوره تصدی مسئولیت این است که با حضور در شهرستان‌ها به مسائل و مشکلات آنان بررسی و رسیدگی کنیم و این دسته‌بندی ما را در حل مسائل کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بیش از ۵ هزار میلیارد تومان بدهی داریم، گفت: این در حالی است که حدود چند ماه برخی از کارمندان شرکتی حقوق دریافت نکردند و چند شرکت نیز از ارائه خدمت در حال انصراف هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران این مشکلات را ناشی از ناترازی‌های مالی دانست و گفت: حدود ۱۰۰ پرونده و پروژه باز و نیمه کاره در استان وجود دارد و این طرح‌ها دانشگاه را مقروض تر می‌کند.

وی پیشرفت فیزیکی پروژه بیمارستان ماهفروجک ساری را ۸۴ درصد اعلام کرد و گفت: این در حالی است که عنوان شده این پروژه ۹۹ درصد پیشرفت دارد.

رضایی به برنامه پزشک خانواده و سیستم ارجاع اشاره و اضافه کرد: واقعیت آن است که مردم به صورت جامع و کامل از این پروژه و طرح نفع نمی‌برند و اجرای پزشک خانواده برای آنان لذت بخش نیست و باید پزشک خانواده خوب و مناسب اجرا کنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران به وجود ۲۶۰ دانشجوی پزشکی اشاره و اضافه کرد: برای این دانشجویان به کلاس‌های بزرگ درس نیازمند هستیم.

وی خواستار سامان بخشی به وضعیت دارویی و امنیت غذایی استان شد و گفت: بیش از هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بدهی در بخش دارویی وجود دارد و برخی شرکت‌ها به ما دارو نمی‌دهند که این برای ما دردسری محسوب می‌شود.

وی داشتن پژوهش و آموزش پاسخگو را نیاز اساسی دانست.

در این مراسم از تلاش‌های فرهاد غلامی رئیس قبلی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تقدیر شد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.