لزوم ورود جدی به تخلفات دهیاری‌ها در ساخت و ساز روستایی

خبرگزاری مهر چهارشنبه 02 آبان 1403 - 14:00
رشت- رشت - دادستان کل کشور با تاکید بر لزوم ورود جدی به تخلفات دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی در روستاها گفت: مسبب برخی ساخت و سازهای غیرمجاز در گیلان دهیاری‌ها و شوراها هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد ظهر چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری گیلان در رشت اظهار کرد: صیانت از انفال، اراضی و منابع طبیعی و کشاورزی در گیلان بیشتر از سایر استان مورد توجه است.

دادستان کل کشور با تاکید بر لزوم ورود جدی به تخلفات دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی در روستاها اضافه کرد: مسبب برخی ساخت و سازهای غیرمجاز در گیلان دهیاری‌ها و شوراها هستند و باید جلوی اینگونه ساخت و سازها گرفته شود.

موحدی با بیان اینکه نظارت بر عملکرد دهیاری‌ها در امور ساخت و ساز روستایی بسیار اهمیت دارد، گفت: برخی دهیاری‌ها در ساخت و سازهای غیرمجاز در مناطق روستایی مشارکت دارند که با این افراد برخود جدی شود.

وی با اشاره به طرح ملی مسکن و لزوم نظارت بر قانون جهش مسکن افزود: در حوزه طرح‌های مسکن نیز نظارت بر قانون جهش مسکن به خصوص در استان‌هایی چون گیلان که با کمبود زمین مواجهند باید جدی‌تر گرفته شود تا اجرای قانون در بخش مسکن به خوبی انجام شود.

دادستان کل کشور نظارت بر ضابطین را یکی از وظایف مهم قوه قضائیه برشمرد و بیان کرد: آموزش به ضابطین و همچنین نظارت بر عملکرد آنها ضرورت دارد.

در این مراسم با قدردانی از زحمات ۱۴ ماهه حجت الاسلام صادقی نیارکی، مجید الهیان به عنوان رئیس دادگستری گیلان معرفی شد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.