رئیس‌جمهور چین: باید به‌دنبال آتش‌بس در غزه و لبنان باشیم

خبرگزاری ایسنا چهارشنبه 02 آبان 1403 - 14:02
رئیس جمهور چین در نشست بریکس گفت: باید به دنبال آتش‌بس در غزه و لبنان و همچنین به دنبال راه‌حل دائم برای مساله فلسطین باشیم.

به گزارش ایسنا، «شی جین‌پینگ» رئیس جمهور چین روز چهارشنبه و طی سخنرانی در نشست بریکس در کازان روسیه گفت: هر چه تنش بیشتر شود تلاش ما برای شکل‌دادن بر غلبه بر تنش‌ها باید بیشتر شود. با همکاری می تونیم فصل جدیدی برای همکاری بریکس بگشاییم.

او گفت: بریکس متعهد به صلح است و ما باید مدافعان این صلح باشیم، ما یک جامعه در هم تنیده هستیم و از طریق این همکاری و روابط می‌توانیم آینده بهتری رقم بزنیم.

شی با اشاره به جنگ اوکراین گفت: بحران اوکراین ادامه دارد؛ چین و برزیل و کشورهای جنوب جهان گروه دوستانه‌ای برای حل بحران ایجاد کردند. هدف صدای بیشتر در حمایت از صلح است. باید سه اصل اساسی را در نظر داشت که شامل مقابله با گسترش بحران، محدود کردن بحران و جلوگیری از کنترل خارج شدن آن است.

وی گفت: بحران غزه ادامه داشت که لبنان هم شروع شد، باید به دنبال آتش‌بس باشیم، باید به دنبال راه حل دائم برای مساله فلسطین باشیم، باید بریکسی بسازیم که متعهد به صلح و توسعه پایدار است. همان‌طور که فن‌آوری و پیشرفت افزایش یافته است، باید به دنبال همکاری در این زمینه باشیم.

وی همچنین خواستار ایجاد بریکس متعهد به از بین بردن اختلافات با اصلاح حکمرانی جهانی شد و گفت: باید در نظر داشته باشیم که اصلاح حکمرانی جهانی عقب مانده است. باید چندجانبه‌گرایی رادر نظر داشته باشیم.

وی همچنین خواستار همکاری و گفت‌وگوی تمدن‌ها شد.

در حال تکمیل...

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.