بیانیه وزارت خارجه درباره شهادت پزشک ایرانی در لبنان

عصر ایران چهارشنبه 02 آبان 1403 - 14:16
وزارت خارجه ایران اعلام کرده « شهید حیدری، از مدتی قبل بنا به احساس وظیفه انسانی و دینی برای ارائه کمک‌های درمانی و پزشکی به نیازمندان در بیروت حضور داشت».
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک و تسلیت شهادت پزشک ایرانی در لبنان، اعلام کرد که این اقدام رژیم صهیونیستی نقض آشکار کنوانسیون های ژنو ۱۹۴۹ در مورد منع حمله به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و پزشکان و کادر درمانی است و جنایت جنگی محسوب می‌شود.
 
در پی شهادت دکتر «علی حیدری» در جریان حمله رژیم صهیونیستی به لبنان، وزارت امور خارجه ایران بیانیه‌ای را صادر کرد.
 
بیانیه وزارت خارجه درباره شهادت پزشک ایرانی در لبنان
 
در این بیانیه آمده است: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شهادت مظلومانه دکتر علی حیدری، پزشک متعهد و خادم و دلسوز مردم لبنان و ایرانیان مقیم این کشور، که در جریان حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی در لبنان به درجه رفیع شهادت رسید، به خانواده‌ آن شهید عزیز و مردم مقاوم و شریف ایران و لبنان تبریک و تسلیت عرض نموده و از خداوند رحمان برای وی علو مقام و برای بازماندگان و خانواده ایرانیان مقیم لبنان صبر و اجر مسئلت می‌نماید.
 
وزارت خارجه ایران اعلام کرده «شهید حیدری، از مدتی قبل بنا به احساس وظیفه انسانی و دینی برای ارائه کمک‌های درمانی و پزشکی به نیازمندان در بیروت حضور داشت».
 
در ادامه این بیانیه آمده است: اقدام رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن دکتر حیدری که به عنوان پزشک و امدادگر برای درمان مجروحان و کمک به بیماران فعالیت می‌کرد، نقض آشکار کنوانسیون های ژنو ۱۹۴۹ در مورد منع حمله به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و پزشکان و کادر درمانی است و جنایت جنگی محسوب می‌شود.
 
وزارت خارجه ایران تصریح کرده «رژیم صهیونیستی از آغاز طرح نسل‌کشی در غزه و متعاقب آن تجاوز به لبنان، مراکز درمانی و پزشکان و امدادگران را بارها مورد حمله قرار داده و علاوه بر تخریب کامل بسیاری از بیمارستان ها و کشتار بیماران و مجروحان، صدها نفر از درمان‌گران را به شهادت رسانده است».
 
در پایان این بیانیه آمده است: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت شدید این جنایت جنگی رژیم اشغالگر، وظیفه سازمان‌ها و نهادهای ذیصلاح از جمله کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سازمان جهانی بهداشت برای مستندسازی موارد مکرر نقض فاحش حقوق بشردوستانه بین‌المللی و حمله به بیمارستان‌ها و کادر درمانی در غزه و لبنان را مورد تاکید قرار می‌دهد.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.