باز تعمیر قطارها نیاز اصلی مترو تهران است

صدا و سیما چهارشنبه 02 آبان 1403 - 14:42

باز تعمیر قطارها نیاز اصلی مترو تهران است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید جعفر تشکری هاشمی در بازدید از مجموعه تعمیرگاه فتح آباد و واگن سازی مترو تهران گفت: پویایی که اکنون در مجموعه وجود دارد جای تقدیر دارد، اما باید با تلاش بیشتر روند توسعه تعمیرات را ادامه دهیم. 
وی با اشاره به اهمیت قطار‌های DC نیز گفت: درست است که فناوری آنها کمی قدیمی شده، اما باز هم قابلیت استفاده دارند و باید این قطار‌ها بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند. وی افزود: تعداد واگن‌هایی که به سن باز تعمیر رسیده‌اند زیاد است، بالغ بر ۳۰۰ واگن از واگن‌های خطوط داخل شهر و عمده واگن‌های خط ۵ پیمایش و عمر لازم خود را گذرانده اند و نیازمند تعمیر هستند لذا برای جلوگیری از بروز اتفاقات ناگوار باید درحوزه تعمیرات فعال‌تر شویم. 
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت:باز تعمیر واگن‌های مترو از جمله درخواست‌های اصلی شورای شهر است و برای تحقق این امر ما فعالانه از واحد‌های مرتبط حمایت خواهیم کرد تا عقب ماندگی‌ها جبران شوند. وی درباره حرکت قطار با در باز نیز گفت: برای پیشگیری از وقوع چنین اتفاقاتی باید پروتکل‌ها رعایت شود و حتی اگر ضرورت داشت قطار از سرویس خارج و حتما تعمیر شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.