سامانه جامع مدیریت هوشمند آذربایجان شرقی راه‌اندازی خواهد شد

خبرگزاری ایسنا چهارشنبه 02 آبان 1403 - 14:46
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت آمار دقیق در برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی گفت: درصدد هستیم سامانه جامع مدیریت هوشمند استان در تمامی حوزه‌ها را راه‌اندازی کنیم.

بهرام سرمست روز چهارشنبه در جلسه ستاد هماهنگی سرشماری عمومی کشاورزی استان، گفت: برنامه‌ریزی به‌عنوان ابزار لازم در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور شناخته می‌شود. از این‌رو جمع‌آوری داده‌ها در برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری دولتمردان و سیاست‌گذاران برای ساختن آینده جامعه بسیار مؤثر است.

 وی افزود: امروزه لازمه مدیریت توانمند و اصولی، وجود نظام آماری مطلوب، شفاف و پاسخگو است؛ بنابراین برخورداری از آمارهای متقن در همه امور، اعم از سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی، تعیین اهداف و خط‌مشی‌ها، تا آنجا مهم است که اطلاعات آماری، زیربنای همه برنامه‌ریزی‌ها به شمار می‌رود؛ لذا انتظار می رود مدیران به آمار درست و دقیق توجه و اشرافیت داشته باشند.

سرمست ادامه داد: قانون تقسیمات کشوری جزو قوانین بنیادی محسوب می‌شود و شهرستان‌هایی که جدیداً تأسیس شده‌اند باید در سرشماری مطابق با آخرین تقسیمات کشور مورد رصد قرار گیرند.  

استاندار آذربایجان شرقی بیان کرد: درگذشته ارائه‌ ندادن آمار یکی از لازمه‌های حکومت‌های قدرتمند بود، درحالی که در زمان کنونی که عصر انفجار اطلاعات ارتباطات و شفافیت است، باید اطلاعات و آمار متقن، به‌روز و کارآمد بوده و در سریع‌ترین زمان ممکن به دست آید.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی بر لزوم همکاری و هماهنگی تمامی دستگاه‌های اجرایی برای اجرای طرح سرشماری کشاورزی استان و تأمین نیازمندی‌های لازم در این راستا تأکید کرد و افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی باید ضمن همکاری و هماهنگی با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و ستاد سرشماری استان و شهرستان‌ها، نسبت به تأمین همه امکانات، تجهیزات و خودرو مورد نیاز سرشماری اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.