فعالیت گسترده دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در نمونه‌برداری از آب

خبرگزاری مهر چهارشنبه 02 آبان 1403 - 14:50
بندرعباس- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از فعالیت‌های گسترده نمونه ‌برداری آب در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالجبار ذاکری در این خصوص اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با هدف ارزیابی و کنترل کیفی آب آشامیدنی، در ۶ ماهه نخست سال جاری اقدامات گسترده‌ای انجام داده است.

وی افزود: بر اساس گزارشات ارائه شده، تعداد ۵ هزار و ۳۲۴ نمونه جهت انجام آزمایشات میکروبی و یک هزار و ۵۲ نمونه جهت انجام آزمایشات شیمیایی از آب آشامیدنی عمومی توسط بازرسین بهداشت محیط اخذ و به آزمایشگاه‌های آب معاونت بهداشتی و دیگر آزمایشگاه‌های مرجع ارسال شده است.

عبدالجبار ذاکری بیان کرد: در راستای این فعالیت‌ها، بازرسین موفق به انجام تعداد ۲۴۳ هزار و ۹۸ کلر سنجی و ۲۵۰ هزار و ۵۱۳ مورد کدورت سنجی از آب آشامیدنی شده‌اند که نقش بسزایی در کنترل کیفیت آب منطقه دارد.

وی اظهار کرد: علاوه بر این بازرسان بهداشت محیط با هدف نظارت بر استخرهای شنا و شناگاه‌ها، تعداد هزار و ۲۹۳ نمونه میکروبی تهیه و به آزمایشگاه آب استان ارسال کردند که این اقدامات به منظور حفظ سلامت عمومی و جلوگیری از بیماری‌های منطقه از طریق آب، اهمیت زیادی دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: همچنین در شش ماهه نخست سال جاری تعداد ۴۰۰ مورد شکستگی لوله‌های شبکه آبرسانی توسط کارشناسان بهداشت محیط شناسایی و جهت تعمیر و انجام پیگیری‌های لازم به شرکت آب و فاضلاب اعلام شده است. این نظارت‌ها به منظور جلوگیری از هدر رفت آب و حفظ کیفیت آن بسیار مهم است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.