فاز دو نیروگاه سیکل ترکیبی آلومینیوم المهدی وارد عملیات اجرایی شد

خبرگزاری مهر چهارشنبه 02 آبان 1403 - 14:51
بندرعباس-استاندار هرمزگان آغاز عملیات اجرایی فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۴۶ مگاواتی آلومینیوم المهدی را گامی در مسیر کمک به رفع ناترازی انرژی و افزایش تولید صنایع استان برشمرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی دوستی در مراسم آغاز عملیات اجرایی فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی آلومینیوم المهدی، گفت: یکی از چالش‌های ما در اقتصاد کشور ناترازی انرژی است که علاوه بر اینکه تولید صنایع را تحت تأثیر قرار داده، موجب شده که بخش خانگی هم با قطعی برق مواجه شوند.

وی با اشاره به اهمیت برنامه‌های کاهش آسیب جدی تولید صنایع ناشی از این ناترازی انرژی، افزود: ورود صنایع به بخش تولید برق علاوه بر کمک به پیک زدایی در مصرف برق، مخصوصاً در استان که یک پیک مصرف بالای وسایل سرمایشی در تابستان داریم، توانسته گام مؤثری نیز در افزایش تولید صنایع استان باشد.

استاندار هرمزگان ادامه داد: با توجه به اینکه برق تولیدی نیروگاه آلومینیوم المهدی به شبکه تحویل می‌شود هم در مجموع برق مصرفی موردنیاز صنعت استفاده می‌شود و از سوی دیگر هم در در پایداری شبکه سراسری برق و ساماندهی وضعیت قطعی برق بویژه در بخش خانگی مؤثر است.

مهدی دوستی همچنین به مسائل زیست محیطی غرب استان نیز اشاره داشت و گفت: این نیروگاه در فاز بعدی بخار که تا پایان سال آغاز می‌شود با حرارت خروجی GTGبرق تولید می‌کند و علاوه بر رفع ناترازی گاز در بحث کاهش آلودگی‌های محیط زیست ناشی از این گازها نیز اثرگذار خواهد بود.

گفتنی است پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی آلومینیوم المهدی با سرمایه‌گذاری گروه مپنا در استان هرمزگان و با توان داخلی کشور طی مدت ۱۱ ماه ساخته و بهمن ۱۴۰۲ فاز اول گازی آن با ظرفیت تولید ۱۸۳ مگاوات برق به بهره برداری رسید و امروز عملیات اجرایی فاز دوم گازی نیز با همین میزان ظرفیت تولید آغاز شد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.